1.Krizové řízení – úvodní poznámky
-změny v praxi krizového řízení a žádoucí zaměření systému přípravy manažerů
-krizový profil organizace – některé prvky ovlivňující krizový management a
jejich vzájemné vazby
-společenská odpovědnost podniků, strategie a prevence krizí
2.Model krize, charakteristiky krize
3.Podnikové krize, krizový management
-typologie podnikových krizí, příčiny vzniku, symptomy krizového vývoje
-postup řešení podnikové krize, identifikace krize
-krizový management (obecné zásady organizace krizového řízení, krizový
controlling, nástroje, faktory ovlivňující průběh krize)
-postup revitalizace, financování nápravných opatření
-příprava na krizi (tvorba výstražného scénáře, krizový plán, příprava
krizového týmu, příprava prostoru pro řízení neočekávaných situací)
-zásahy v průběhu krize
4.Krizová matice, rozbory krizových situací
5.Krizová komunikace
6.Podnikatelská rizika
7.Analýza citlivosti, analýza souvztažností (vyhledávání zdrojů, ocenění rizik –
tabulky, vazba, koeficienty, graf)
8.Reengineering
-obecné znaky reengineeringu (formální definice, znaky procesu po
eengineeringu, požadavky na zdroje, předpoklady úspěchu zavedení)
-kdo provádí reengineering (leader, vlastník procesu, tým, zprostředkovatel,
řídící výbor)
-metodický postup (úvodní kroky, výběr procesů, porozumění procesům)
9.Tvorba procesních map
-metody zdokonalování procesů
10.Nové přístupy k hodnocení výkonnosti podniku (BSC). Podstata, postup,
případové studie.
11.Řešení hospodářské situace některých průmyslových podniků
-Revitalizační agentura, konsolidační agentura, vznik a náplň činnosti
-rekapitalizace bank a restrukturalizace firem – decentralizovaný a
centralizovaný přístup
-zásady restrukturalizace firem
-změny v praxi krizového řízení a žádoucí zaměření systému přípravy manažerů
-krizový profil organizace – některé prvky ovlivňující krizový management a
jejich vzájemné vazby
-společenská odpovědnost podniků, strategie a prevence krizí
2.Model krize, charakteristiky krize
3.Podnikové krize, krizový management
-typologie podnikových krizí, příčiny vzniku, symptomy krizového vývoje
-postup řešení podnikové krize, identifikace krize
-krizový management (obecné zásady organizace krizového řízení, krizový
controlling, nástroje, faktory ovlivňující průběh krize)
-postup revitalizace, financování nápravných opatření
-příprava na krizi (tvorba výstražného scénáře, krizový plán, příprava
krizového týmu, příprava prostoru pro řízení neočekávaných situací)
-zásahy v průběhu krize
4.Krizová matice, rozbory krizových situací
5.Krizová komunikace
6.Podnikatelská rizika
7.Analýza citlivosti, analýza souvztažností (vyhledávání zdrojů, ocenění rizik –
tabulky, vazba, koeficienty, graf)
8.Reengineering
-obecné znaky reengineeringu (formální definice, znaky procesu po
eengineeringu, požadavky na zdroje, předpoklady úspěchu zavedení)
-kdo provádí reengineering (leader, vlastník procesu, tým, zprostředkovatel,
řídící výbor)
-metodický postup (úvodní kroky, výběr procesů, porozumění procesům)
9.Tvorba procesních map
-metody zdokonalování procesů
10.Nové přístupy k hodnocení výkonnosti podniku (BSC). Podstata, postup,
případové studie.
11.Řešení hospodářské situace některých průmyslových podniků
-Revitalizační agentura, konsolidační agentura, vznik a náplň činnosti
-rekapitalizace bank a restrukturalizace firem – decentralizovaný a
centralizovaný přístup
-zásady restrukturalizace firem