Skip to main content
Skip header
Terminated in academic year 2005/2006

Business Ethics

Type of study Master
Language of instruction Czech
Code 115-0301/01
Abbreviation ETIKPOD
Course title Business Ethics
Credits 4
Coordinating department Department of Management
Course coordinator prof. PhDr. Jiří Bláha, CSc.

Subject syllabus

1. Vymezení pojmů (etika, podnikatelská etika, specifika podnikatelské etiky).
- Vztah etiky k ekonomii a právu.
- Východiska etického uvažování.
2. Základní etické kategorie a pojmy – hodnoty, hodnotová orientace, dobro a
zlo, morální normy.
- Etické hodnoty manažerů.
- Vliv hodnot na jednání.
- Hodnoty úspěšných manažerů.
3. Faktory, které ovlivňují etické jednání. Individuální , sociální a
organizační faktory. Kultura organizace.
- Whistle – blowing – upozornění na neetické problémy v organizaci.
- Etické rozhodování – základní modely.
4. Společenská odpovědnost organizace a odpovědnost manažerů.
- Faktory, které uvedené druhy odpovědnosti ovlivňují. Řízení
společností.
5. Mezinárodní podnikatelská etika. Etika v nadnárodních společenstvích.
- Respektování kulturních rozdílů.
6. Nástroje rozvoje etického jednání v organizaci.
- Etické kodexy, etický výcvik, Stakeholders, komunikace, úloha
ombudsmana, úloha hodnot představených ve vizi organizace.
7. Dovednosti, které jsou důležité pro etické jednání.
- Možnosti a meze zvyšování etického jednání.

Literature

Connan, T. Corporate Social Responsibility. London: Pitman Publishing, 1994.
Chryssides,G.D. – Kaler,J.H. Wprowadzenie do etyki biznesu. Warszawa:
Wydawnictvo Naukove PWN 1999, ISBN 83-01-12688-4 
Sorell, T. - Hendry, J. Business Ethics. Oxford: Butterworth-Heinemann, 1999.
234 p. ISBN 0-7506-1705-5 

Advised literature

Business Ethics. The Blackwell ancyklopedia of Management. Oxford. Blackwell Publishing, 2005. ISBN 631-23317-2.