Skip to main content
Skip header
Terminated in academic year 2009/2010

Business Marketing

Type of study -
Language of instruction Czech
Code 116-0031/01
Abbreviation BusMar
Course title Business Marketing
Credits 4
Coordinating department Department of Marketing and Business
Course coordinator doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.

Subject syllabus

1. Úvod do business marketingu
- Význam business trhu. Definice business výrobku. Klasifikace business
činností. Business zákazníci. Charakter business trhu. Definice business
poptávky. Přímá a odvozená poptávka. Business nabídka. Obchodní praktiky na
business trzích. Rozdíly mezi spotřebním trhem a business trhem.
2. Charakteristika prostředí na business trhu
- Makroprostředí na business trhu. Mezoprostředí na business trhu. Porterova
teorie konkurenčních sil.
3. Marketingové informační systémy na business trzích
- Obsah marketingových informačních systémů. Typy informací. Původ informací.
Kritéria kladená na informační produkty. Vztah marketingu a informace.
Internet - marketingová aplikace.
4. Výzkum na business trzích
- Témata výzkumu. Typy primárního výzkumu. Techniky primárního výzkumu. Metody
šetření. Druhy otázek. Obsah dotazování. Koncept výzkumu. Rozdíly mezi
výzkumem
na spotřebních a business trzích.
5. Nákup na business trzích
- Směnný proces. Nákupní matice. Determinanty ovlivňující nákupní chování.
Motivy nákupu. Hodnocení dodavatelů.
6. Relační marketing
- Význam relačního marketingu. Definice relačního marketingu. Užitné hodnoty
relačního marketingu. Specifikace zákazníků vhodných pro RM. Fáze relační
strategie.
7. Měření spokojenosti zákazníků
- Definice problému měření. Cíle měření. Metodika měření spokojenosti
zákazníků. Výpočet spokojenosti.
8. Výběr cílových trhů
- Segmentace. Cílový marketing. Tvorba pozice (positioning).
9. Business výrobky
- Klasifikace business výrobků. Výrobkové cíle a programy. Vývoj nových
výrobků. Fáze životního cyklu.Dynamické konkurenční strategie a křivka
životnosti.
10. Business služby
- Primární business služby. Doplňkové business služby. Charakteristika služeb.
Problémy ovlivňující vývoj nových služeb. Měření kvalitativní úrovně služeb.
Komunikace služeb. Křížový prodej. Křížový marketing.
11. Cenové programy na business trzích
- Vnímání ceny zákazníkem. Druhy cen na business trzích. Leasing na business
trzích.
12. Distribuce na business trzích
- Definice distribučního kanálu. Typy distribučních kanálů. Faktory
ovlivňující
použití distributorů. Výhody použití distributorů. Funkce distributorů.
Distribuční praktiky. Logistika na business trzích.
13. Prodej na business trzích
- Prodejní fáze. Prodejní cíle.
14. Komunikace na business trzích
- Obsah komunikace. Rysy business komunikace. Business reklama. Podpora
prodeje. Public relations.

Literature

No literature has been specified for this subject.

Advised literature

No advised literature has been specified for this subject.