1. Úvod do business marketingu
- Význam business trhu. Definice business výrobku. Klasifikace business
činností. Business zákazníci. Charakter business trhu. Definice business
poptávky. Přímá a odvozená poptávka. Business nabídka. Obchodní praktiky na
business trzích. Rozdíly mezi spotřebním trhem a business trhem.
2. Charakteristika prostředí na business trhu
- Makroprostředí na business trhu. Mezoprostředí na business trhu. Porterova
teorie konkurenčních sil.
3. Marketingové informační systémy na business trzích
- Obsah marketingových informačních systémů. Typy informací. Původ informací.
Kritéria kladená na informační produkty. Vztah marketingu a informace.
Internet - marketingová aplikace.
4. Výzkum na business trzích
- Témata výzkumu. Typy primárního výzkumu. Techniky primárního výzkumu. Metody
šetření. Druhy otázek. Obsah dotazování. Koncept výzkumu. Rozdíly mezi
výzkumem
na spotřebních a business trzích.
5. Nákup na business trzích
- Směnný proces. Nákupní matice. Determinanty ovlivňující nákupní chování.
Motivy nákupu. Hodnocení dodavatelů.
6. Relační marketing
- Význam relačního marketingu. Definice relačního marketingu. Užitné hodnoty
relačního marketingu. Specifikace zákazníků vhodných pro RM. Fáze relační
strategie.
7. Měření spokojenosti zákazníků
- Definice problému měření. Cíle měření. Metodika měření spokojenosti
zákazníků. Výpočet spokojenosti.
8. Výběr cílových trhů
- Segmentace. Cílový marketing. Tvorba pozice (positioning).
9. Business výrobky
- Klasifikace business výrobků. Výrobkové cíle a programy. Vývoj nových
výrobků. Fáze životního cyklu.Dynamické konkurenční strategie a křivka
životnosti.
10. Business služby
- Primární business služby. Doplňkové business služby. Charakteristika služeb.
Problémy ovlivňující vývoj nových služeb. Měření kvalitativní úrovně služeb.
Komunikace služeb. Křížový prodej. Křížový marketing.
11. Cenové programy na business trzích
- Vnímání ceny zákazníkem. Druhy cen na business trzích. Leasing na business
trzích.
12. Distribuce na business trzích
- Definice distribučního kanálu. Typy distribučních kanálů. Faktory
ovlivňující
použití distributorů. Výhody použití distributorů. Funkce distributorů.
Distribuční praktiky. Logistika na business trzích.
13. Prodej na business trzích
- Prodejní fáze. Prodejní cíle.
14. Komunikace na business trzích
- Obsah komunikace. Rysy business komunikace. Business reklama. Podpora
prodeje. Public relations.
- Význam business trhu. Definice business výrobku. Klasifikace business
činností. Business zákazníci. Charakter business trhu. Definice business
poptávky. Přímá a odvozená poptávka. Business nabídka. Obchodní praktiky na
business trzích. Rozdíly mezi spotřebním trhem a business trhem.
2. Charakteristika prostředí na business trhu
- Makroprostředí na business trhu. Mezoprostředí na business trhu. Porterova
teorie konkurenčních sil.
3. Marketingové informační systémy na business trzích
- Obsah marketingových informačních systémů. Typy informací. Původ informací.
Kritéria kladená na informační produkty. Vztah marketingu a informace.
Internet - marketingová aplikace.
4. Výzkum na business trzích
- Témata výzkumu. Typy primárního výzkumu. Techniky primárního výzkumu. Metody
šetření. Druhy otázek. Obsah dotazování. Koncept výzkumu. Rozdíly mezi
výzkumem
na spotřebních a business trzích.
5. Nákup na business trzích
- Směnný proces. Nákupní matice. Determinanty ovlivňující nákupní chování.
Motivy nákupu. Hodnocení dodavatelů.
6. Relační marketing
- Význam relačního marketingu. Definice relačního marketingu. Užitné hodnoty
relačního marketingu. Specifikace zákazníků vhodných pro RM. Fáze relační
strategie.
7. Měření spokojenosti zákazníků
- Definice problému měření. Cíle měření. Metodika měření spokojenosti
zákazníků. Výpočet spokojenosti.
8. Výběr cílových trhů
- Segmentace. Cílový marketing. Tvorba pozice (positioning).
9. Business výrobky
- Klasifikace business výrobků. Výrobkové cíle a programy. Vývoj nových
výrobků. Fáze životního cyklu.Dynamické konkurenční strategie a křivka
životnosti.
10. Business služby
- Primární business služby. Doplňkové business služby. Charakteristika služeb.
Problémy ovlivňující vývoj nových služeb. Měření kvalitativní úrovně služeb.
Komunikace služeb. Křížový prodej. Křížový marketing.
11. Cenové programy na business trzích
- Vnímání ceny zákazníkem. Druhy cen na business trzích. Leasing na business
trzích.
12. Distribuce na business trzích
- Definice distribučního kanálu. Typy distribučních kanálů. Faktory
ovlivňující
použití distributorů. Výhody použití distributorů. Funkce distributorů.
Distribuční praktiky. Logistika na business trzích.
13. Prodej na business trzích
- Prodejní fáze. Prodejní cíle.
14. Komunikace na business trzích
- Obsah komunikace. Rysy business komunikace. Business reklama. Podpora
prodeje. Public relations.