Skip to main content
Skip header
Terminated in academic year 2009/2010

Business Activities

Type of study Master
Language of instruction Czech
Code 116-0045/02
Abbreviation OC
Course title Business Activities
Credits 6
Coordinating department Department of Marketing and Business
Course coordinator Ing. Miluše Hluchníková, CSc.

Subject syllabus

1.Úvod do předmětu.
2.Podstata a kořeny vzniku obchodu, vývojové etapy ve světě a na našem území.
3.Základní vymezení obchodu a jeho charakteristika.
4.Nákup jako podniková funkce a jeho zajištění.
5.Prodej jako podniková funkce a jeho zajištění.
6.Lidský faktor v procesu obchodování.
7.Velkoobchod a jeho úloha v procesu distribuce.
8.Maloobchod a jeho úloha v procesu distribuce
9.Zásady utváření maloobchodní sítě. Územní analýzy, stanovení kupního potenciálu.
10.Obchodní provoz a jeho zajištění.
11.Maloobchodní technologie
12.Současnost a vývojové trendy obchodu.
13.Franchising jako úspěšná forma kooperace v obchodě.
14.Prostředí obchodu, legislativa, instituce a organizace působící v obchodě.

Literature

1.Pražská, L., Jindra, J. Obchodní podnikání. Retail management. 2. Přepracované vyd. Praha: Management Press, 2002. 874 s. ISBN 80-7261-059-7.
2.CIMLER, P., ZADRAŽILOVÁ, D. a kol. Retail management. Praha: Management press, 2007. 307 s. ISBN 978-80-7261-167-6.
3.Lyková, J. Jak organizovat a řídit úspěšný prodej. Praha: Grada Publishing, 2002, dotisk 2003. 199 s. ISBN 80-247-0205-3.

Advised literature

4.KOTLER,P., Moderní marketing. 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.