. Úvod do business marketingu Význam business trhu. Definice
business výrobku. Klasifikace business činností. Business zákazníci.
Charakter business trhu. Definice business poptávky. Přímá a odvozená
poptávka.
Business nabídka. Obchodní praktiky na business trzích. Rozdíly mezi
spotřebním
trhem a business trhem. 2. Charakteristika prostředí na business trhu
Makroprostředí na business trhu. Mezoprostředí na business trhu.
Porterova teorie konkurenčních sil. 3. Marketingové informační systémy na
business trzích Obsah marketingových informačních systémů. Typy informací.
Původ informací. Kritéria kladená na informační produkty. Vztah marketingu a
informace. Internet – marketingová aplikace. 4. Výzkum na business trzích
Témata výzkumu. Typy primárního
výzkumu. Techniky primárního výzkumu. Metody šetření. Druhy otázek. Obsah
dotazování. Koncept výzkumu. Rozdíly mezi výzkumem na spotřebních a business
trzích. 5. Nákup na business trzích
Směnný proces. Transakční marketing. Relační marketing. Nákupní
matice. Determinanty ovlivňující nákupní chování. Motivy nákupu. Hodnocení
dodavatelů.6. Relační marketing
Význam relačního marketingu. Definice relačního
marketingu. Užitné hodnoty relačního marketingu. Specifikace zákazníků
vhodných pro RM. Fáze relační strategie. 7. Měření spokojenosti zákazníků
Definice problému měření. Cíle měření.
Metodika měření spokojenosti zákazníků. Výpočet spokojenosti8. Výběr cílových
trhů Segmentace.
Cílový
marketing. Tvorba pozice (positioning). 9. Business výrobky
Klasifikace business výrobků.
Výrobkové cíle a programy. Vývoj nových výrobků. Fáze životního
cyklu.Dynamické konkurenční strategie a křivka životnosti. 10.
Business služby
Primární business služby. Doplňkové business služby. Charakteristika služeb.
Problémy ovlivňující vývoj nových služeb. Měření kvalitativní úrovně služeb.
Komunikace služeb. Křížový prodej. Křížový marketing. 11. Cenové programy na
business trzích Vnímání ceny zákazníkem. Druhy
cen na business trzích. Leasing na business trzích. 12. Distribuce na business
trzích Definice distribučního kanálu. Typy distribučních kanálů.
Faktory
ovlivňující použití distributorů. Výhody použití distributorů. Funkce
distributorů. Distribuční praktiky. Logistika na business trzích. 13. Prodej
na
business trzích Prodejní strategie.Prodejní
fáze.
Řízení prodejních sil. Hodnocení výkonu prodejních sil. 14. Komunikace na
business trzích Obsah komunikace. Rysy
business komunikace. Business reklama. Podpora prodeje. Public relations.
business výrobku. Klasifikace business činností. Business zákazníci.
Charakter business trhu. Definice business poptávky. Přímá a odvozená
poptávka.
Business nabídka. Obchodní praktiky na business trzích. Rozdíly mezi
spotřebním
trhem a business trhem. 2. Charakteristika prostředí na business trhu
Makroprostředí na business trhu. Mezoprostředí na business trhu.
Porterova teorie konkurenčních sil. 3. Marketingové informační systémy na
business trzích Obsah marketingových informačních systémů. Typy informací.
Původ informací. Kritéria kladená na informační produkty. Vztah marketingu a
informace. Internet – marketingová aplikace. 4. Výzkum na business trzích
Témata výzkumu. Typy primárního
výzkumu. Techniky primárního výzkumu. Metody šetření. Druhy otázek. Obsah
dotazování. Koncept výzkumu. Rozdíly mezi výzkumem na spotřebních a business
trzích. 5. Nákup na business trzích
Směnný proces. Transakční marketing. Relační marketing. Nákupní
matice. Determinanty ovlivňující nákupní chování. Motivy nákupu. Hodnocení
dodavatelů.6. Relační marketing
Význam relačního marketingu. Definice relačního
marketingu. Užitné hodnoty relačního marketingu. Specifikace zákazníků
vhodných pro RM. Fáze relační strategie. 7. Měření spokojenosti zákazníků
Definice problému měření. Cíle měření.
Metodika měření spokojenosti zákazníků. Výpočet spokojenosti8. Výběr cílových
trhů Segmentace.
Cílový
marketing. Tvorba pozice (positioning). 9. Business výrobky
Klasifikace business výrobků.
Výrobkové cíle a programy. Vývoj nových výrobků. Fáze životního
cyklu.Dynamické konkurenční strategie a křivka životnosti. 10.
Business služby
Primární business služby. Doplňkové business služby. Charakteristika služeb.
Problémy ovlivňující vývoj nových služeb. Měření kvalitativní úrovně služeb.
Komunikace služeb. Křížový prodej. Křížový marketing. 11. Cenové programy na
business trzích Vnímání ceny zákazníkem. Druhy
cen na business trzích. Leasing na business trzích. 12. Distribuce na business
trzích Definice distribučního kanálu. Typy distribučních kanálů.
Faktory
ovlivňující použití distributorů. Výhody použití distributorů. Funkce
distributorů. Distribuční praktiky. Logistika na business trzích. 13. Prodej
na
business trzích Prodejní strategie.Prodejní
fáze.
Řízení prodejních sil. Hodnocení výkonu prodejních sil. 14. Komunikace na
business trzích Obsah komunikace. Rysy
business komunikace. Business reklama. Podpora prodeje. Public relations.