Skip to main content
Skip header
Terminated in academic year 2009/2010

Business Marketing

Type of study Follow-up Master
Language of instruction Czech
Code 116-0315/01
Abbreviation BM
Course title Business Marketing
Credits 3
Coordinating department Department of Marketing and Business
Course coordinator doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.

Subject syllabus

. Úvod do business marketingu Význam business trhu. Definice
business výrobku. Klasifikace business činností. Business zákazníci.
Charakter business trhu. Definice business poptávky. Přímá a odvozená
poptávka.
Business nabídka. Obchodní praktiky na business trzích. Rozdíly mezi
spotřebním
trhem a business trhem. 2. Charakteristika prostředí na business trhu
Makroprostředí na business trhu. Mezoprostředí na business trhu.
Porterova teorie konkurenčních sil. 3. Marketingové informační systémy na
business trzích Obsah marketingových informačních systémů. Typy informací.
Původ informací. Kritéria kladená na informační produkty. Vztah marketingu a
informace. Internet – marketingová aplikace. 4. Výzkum na business trzích

Témata výzkumu. Typy primárního
výzkumu. Techniky primárního výzkumu. Metody šetření. Druhy otázek. Obsah
dotazování. Koncept výzkumu. Rozdíly mezi výzkumem na spotřebních a business
trzích. 5. Nákup na business trzích
Směnný proces. Transakční marketing. Relační marketing. Nákupní
matice. Determinanty ovlivňující nákupní chování. Motivy nákupu. Hodnocení
dodavatelů.6. Relační marketing

Význam relačního marketingu. Definice relačního
marketingu. Užitné hodnoty relačního marketingu. Specifikace zákazníků
vhodných pro RM. Fáze relační strategie. 7. Měření spokojenosti zákazníků

Definice problému měření. Cíle měření.
Metodika měření spokojenosti zákazníků. Výpočet spokojenosti8. Výběr cílových
trhů Segmentace.
Cílový
marketing. Tvorba pozice (positioning). 9. Business výrobky

Klasifikace business výrobků.
Výrobkové cíle a programy. Vývoj nových výrobků. Fáze životního
cyklu.Dynamické konkurenční strategie a křivka životnosti. 10.
Business služby
Primární business služby. Doplňkové business služby. Charakteristika služeb.
Problémy ovlivňující vývoj nových služeb. Měření kvalitativní úrovně služeb.
Komunikace služeb. Křížový prodej. Křížový marketing. 11. Cenové programy na
business trzích Vnímání ceny zákazníkem. Druhy
cen na business trzích. Leasing na business trzích. 12. Distribuce na business
trzích Definice distribučního kanálu. Typy distribučních kanálů.
Faktory
ovlivňující použití distributorů. Výhody použití distributorů. Funkce
distributorů. Distribuční praktiky. Logistika na business trzích. 13. Prodej
na
business trzích Prodejní strategie.Prodejní
fáze.
Řízení prodejních sil. Hodnocení výkonu prodejních sil. 14. Komunikace na
business trzích Obsah komunikace. Rysy
business komunikace. Business reklama. Podpora prodeje. Public relations.

Literature

ALLOT, Philip. Integrated Business to Business Marketing. London: John Hunt Publishing, 2022. ISBN 9781789047790 .
BRENNAN, Ross, CANNING, Louise a McGRATH, Helen. Business-to-Business Marketing. London: SAGE Publications, 2024. ISBN 9781529791501 .
LOŠŤÁKOVÁ, Hana. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada, 2017. 320 s. ISBN 978-80-271-0419-2.

Advised literature

HALL, Simon. Innovative B2B Marketing. London: Kogan Page, 2022. ISBN 781398604780.
MAKHITA, K. M., CANT, Michael Colin a THERON, Danie. Business-to-Business Marketing. 1st ed. Cape Town: Juta, 2016. pp. 352. ISBN 978-1-48512-122-0 .
MONCZKA, Robert et al. Purchasing and Supply Change Management. 6th ed. Mason: Cengage Learning, 2016. 888 p. ISBN 9781285869681.