Skip to main content
Skip header
Terminated in academic year 2016/2017

Business of SME

Type of study Bachelor
Language of instruction Czech
Code 152-0495/03
Abbreviation PMSF-K
Course title Business of SME
Credits 4
Coordinating department Department of Business Administration and Law
Course coordinator Ing. Hana Štverková, Ph.D.,MBA,LL.M.

Subject syllabus

- The position and role of small and medium-sized enterprises in the company / MSP /
- Speeches globalization and membership in the EU in SMEs and SME typology
- Business philosophy, identity and integrity of small and medium enterprises / MSF /
- Business Plan
- Basics of operating economy MSF
- MSF and its relations with the bank, incl. support for SMEs in the context of membership of the Czech Republic in the EU
- Family Business
- MSF and synergistic business (networks, clusters, alliances, amoebas, consortia, etc.)
- Transforming a small business
- Entrepreneurship, leadership and competitiveness
- World of entrepreneurship and women (generate policy specific business women, etc.)
- Current issue

Literature

BRIDGE, Simon a Ken O'NEILL. Understanding enterprise: entrepreneurs & small business. Fifth edition. London: Palgrave, 2018. ISBN 978-1-137-58454-0 .
SVOBODOVÁ, Ivana a Michal ANDERA. Od nápadu k podnikatelskému plánu: Jak hledat a rozvíjet podnikatelské příležitosti. Praha: Grada, 2017. 227 s. ISBN 80-271-04076 .
ŠTVERKOVÁ, Hana. Konkurenceschopný malý a střední podnik. Uherské Hradiště: Vědecké nakladatelství Fakulty veřejnosprávních a ekonomických studií v Uherském Hradišti Vysoká škola Jagiellońská v Toruni, 2021. 170 s. ISBN 978-80-88328-12-4.

Advised literature

SRPOVÁ, Jitka. Začínáme podnikat: s případovými studiemi začínajících podnikatelů. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-1528-0 .
ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ, Alena. Základy úspěšného podnikání: průvodce začínajícího podnikatele. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-1160-2 .
TOREN, Adam a Matthew TOREN. Jak založit vlastní podnik: staň se podnikatelem!. Přeložil Tomáš POKORNÝ. Praha: Svojtka & Co, 2018. Pro (ne)chápavé. ISBN 978-80-256-2217-9.