Skip to main content
Skip header
Terminated in academic year 2020/2021

New Methods of Education

Type of study Follow-up Master
Language of instruction Czech
Code 153-0451/01
Abbreviation NFVveVS KS
Course title New Methods of Education
Credits 4
Coordinating department Department of Public Economics
Course coordinator RNDr. Danuše Bauerová, Ph.D.

Subject syllabus

- Personal Learning Environment, zahájení praktické práce na svém osobním prostoru pro učení se
- Nové paradigma vzdělávání, klíčové kompetence v době Internetu
- Bloomova taxonomie, Teorie učení v době internetu, konektivismus
- Web 2.0, sociální důsledky uplatňování web 2.0 ve vzdělávání
- Online kurz studijního předmětu v řídícím vzdělávacím systému
- LMS Moodle
- Top 100 Tools for Learning
- Vzdělávací nástroje volně přístupné jako webové aplikace – praktické osvojování si alespoň 10 vybraných nástrojů
- Online kurz vedený s využitím webových aplikací
- Prezentace svého vzdělávacího kurzu; prezenčně, online; obhajoba

E-learning

Online kurz je vedený přes webové rozhraní v prostředí Blog, MediaWiki a v LCMS Moodle. Praktické výstupy studentů vznikají v mnoha dalších webových aplikacích sociálního sw. Bohatě jsou uplatňovány komunikační nástroje různého charakteru. Studenti vytvářejí společné online výstupy.

Literature

Online web

Stephenson John, 2006. New Education for the 21st Century. Downloaded from http://www.iclml.com/wefwag.htm, University of Surrey and UK Learning and Teaching Support Network Generic Centre [Cit. 2009-06-10]

Norman Jackson , 2004. Exploring the Concept of Metalearning. Downloaded from http://www.johnstephenson.net/njmetasem.pdf, University of Surrey and UK Learning and
Teaching Support Network Generic Centre [Cit. 2009-06-10]

Advised literature

Online web

Stephenson John, 2006. New Education for the 21st Century. Downloaded from http://www.iclml.com/wefwag.htm, University of Surrey and UK Learning and Teaching Support Network Generic Centre [Cit. 2009-06-10]

Norman Jackson , 2004. Exploring the Concept of Metalearning. Downloaded from http://www.johnstephenson.net/njmetasem.pdf, University of Surrey and UK Learning and
Teaching Support Network Generic Centre [Cit. 2009-06-10]