1.Teorie her - metody řešení problémů soutěže.
- Klasifikace rozhodovacích situací v teorii her, modely rozhodovacích
situací -
hra v normálním tvaru.
- Konečný antagonistický konflikt dvou inteligentních rozhodovatelů (maticová
hra) a jeho řešení v ryzích strategiích
2. Smíšené rozšíření maticových her.
- Vztah teorie her a lineárního programování.
- Nalezení řešení maticové hry ve smíšených strategiích převodem na lineární
model.
3. Neantagonistické konflikty v teorii her
4. Dynamické programování
- Víceetapové procesy, jejich charakteristika
- Bellmanův princip optimality v dynamickém programování
5. Základní typy úloh dynamického programování, odvození rekurentních rovnic
6. Aplikační příklady úloh dynamického programování
7. Systémy soustav hromadné obsluhy, charakteristika, klasifikace
8. Optimalizační úlohy v soustavách hromadné obsluhy.
- Možnosti řešení základních úloh v soustavách hromadné obsluhy.
9. Poissonovské modely.
- Vlastnosti Poissonovských soustav.
- Základní modely řešení optimalizačních úloh v Poissonovských soustavách
hromadné obsluhy.
10. Nepoissonovské modely soustav hromadné obsluhy.
- Přístupy k řešení nepoissonovských modelů hromadné obsluhy.
11. Modely teorie obnovy
- Diskontování v modelech obnovy zařízení postupně se opotřebovávajícího,
náhrada zařízení zařízením jiného typu
12. Obnova zařízení selhávajícího v náhodné časové okamžiky
- Strategie obnovy prvků, kriterium optimalizace
- Odvození funkce pravděpodobnosti selhání
13. Simulační modely
- Charakteristika a typologie simulačních modelů,
- Předpoklady a principy tvorby modelů
14. Případová studie simulačního modelu
- Klasifikace rozhodovacích situací v teorii her, modely rozhodovacích
situací -
hra v normálním tvaru.
- Konečný antagonistický konflikt dvou inteligentních rozhodovatelů (maticová
hra) a jeho řešení v ryzích strategiích
2. Smíšené rozšíření maticových her.
- Vztah teorie her a lineárního programování.
- Nalezení řešení maticové hry ve smíšených strategiích převodem na lineární
model.
3. Neantagonistické konflikty v teorii her
4. Dynamické programování
- Víceetapové procesy, jejich charakteristika
- Bellmanův princip optimality v dynamickém programování
5. Základní typy úloh dynamického programování, odvození rekurentních rovnic
6. Aplikační příklady úloh dynamického programování
7. Systémy soustav hromadné obsluhy, charakteristika, klasifikace
8. Optimalizační úlohy v soustavách hromadné obsluhy.
- Možnosti řešení základních úloh v soustavách hromadné obsluhy.
9. Poissonovské modely.
- Vlastnosti Poissonovských soustav.
- Základní modely řešení optimalizačních úloh v Poissonovských soustavách
hromadné obsluhy.
10. Nepoissonovské modely soustav hromadné obsluhy.
- Přístupy k řešení nepoissonovských modelů hromadné obsluhy.
11. Modely teorie obnovy
- Diskontování v modelech obnovy zařízení postupně se opotřebovávajícího,
náhrada zařízení zařízením jiného typu
12. Obnova zařízení selhávajícího v náhodné časové okamžiky
- Strategie obnovy prvků, kriterium optimalizace
- Odvození funkce pravděpodobnosti selhání
13. Simulační modely
- Charakteristika a typologie simulačních modelů,
- Předpoklady a principy tvorby modelů
14. Případová studie simulačního modelu