Skip to main content
Skip header
Terminated in academic year 2009/2010

Business Models and Modelling

Type of study -
Language of instruction Czech
Code 157-0016/01
Abbreviation .
Course title Business Models and Modelling
Credits 2
Coordinating department Department of Systems Engineering and Informatics
Course coordinator Dr. Ing. Jiří Chuchro, MBA

Subject syllabus

1. Vnější prostředí podnikatelských subjektů
Vnější prostředí politické, ekonomické, ekologické, sociální, nicko-
technologické. Subsystémy vstupů, výstupů. Změny vnějšího prostředí. Vznik a
vývoj přístupů k systémům strategického řízení.
2. Strategické změny organizací a hlavní faktory a modely jejich
úspěšného řízení.Modely úspěšnosti řízení strategických změn. Charakteristika
a rysy strategické změny.
3. Zdroje, toky a zpracování informací v koncepční fázi projektu
strategické změny.
Zdroje informací. Grafický model zpracování a toků informací. Modelová a
počítačová podpora. Modely a simulace systémů.
4. Modelování ekonomických procesů.
Ekonomický proces jako dynamický systém. Definice a klasifikace dynamických
systémů. Forresterova metoda identifikace a modelování dynamických systémů. SW
produkty pro tvorbu a řešení modelů systémové dynamiky. Aplikace SW Powersim
Constructor 2.5.
5. Systém podnikatelských modelů EMA.PM.
Základní funkce a struktura systémy EMA.PM. Organizační, personální, SW a HW
zabezpečení tvorby a aplikací.
6. Další známé podnikatelské modely a vhodné SW produkty.
Modely výrobkově-nákladové, výrobní, finanční a jiné.
Základní funkce a principy tvorby aplikací v POWERSIM Constructors 2.5
7. Případová studie tvorby a aplikací PM většího rozsahu a shrnutí
hlavních principů modelování.
Tvorba základních podnikatelských modelů na vybraném objektu.
Využití softwarového produktu EMA.PM při tvorbě aplikačních modelů.

Literature

Behrens, W., Hawranek, P.M.: Manual for the Preparation of Industrial
Feasibility Studies. UNIDO, Wienna 1991.
Senge, P. M.: The Fifth Discipline. The Art and Practice of the Learning
Organization. Doubleday, New York 1990.
Richardson, B., Richardson, R.: Business Planning. An Approach to Strategic
Management. Pitman Publishing, London, 1989.

Advised literature

No advised literature has been specified for this subject.