Přednáška:
1. Základy mechaniky vozovek, dopravní zatížení a účinky vozidel.
2.-3. Rozdělení napětí ve vrstevnatém prostředí.
4.-5. Deformační charakteristiky vrstev, Proctorovy zkoušky zhutnitelnosti, CBR.
6.-7. Podloží vozovek a jeho vlastnosti –únosnost, stlačitelnost, vodní režim,
namrzavost, klimatické charakteristiky.
8. Návrh konstrukce vozovek a jejich podloží.
9. Návrh konstrukce železničního spodku a svršku.
10. Zesilování a úprava podloží a pláně – geosyntetické materiály a jejich
vlastnosti.
11. Navrhování parametrů zesílení horninových konstrukcí pomocí geosyntetických
materiálů.
12. Diagnostika vozovek a železničních tratí.
13. Rezerva.
14. Přednáška odborníka z praxe.
Cvičení:
1. Základní úkoly ve výpočtu dopravního zatížení a silových účinků vozovek.
2.-3. Výpočet napětí v podloží vozovek - 1. program
4.-5. Stanovení Proctorovy křivky – laboratoř.
6. Stanovení CBR (kalifornský modul únosnosti) – laboratoř.
7. Stanovení modulu přetvárnosti zatěžovacími zkouškami.
8. Návrh konstrukcí konstrukčních vrstev vozovek a železničního spodku - 2.
program
9. Stanovení parametrů zesílení konstrukčních vrstev pomocí geosyntetik.
10.-13. Rezerva na laboratorní zkoušky a exkurze na stavby
Multimediální pomůcky použité k výuce:
V předmětu jsou standardně využívány fólie pro zpětný projektor, některé
firemní videoprogramy (úprava vlastností podloží) a programové systémy katedry
pro stanovení ekvivalentních přetvárných charakteristik vrstevnatých konstrukcí.
1. Základy mechaniky vozovek, dopravní zatížení a účinky vozidel.
2.-3. Rozdělení napětí ve vrstevnatém prostředí.
4.-5. Deformační charakteristiky vrstev, Proctorovy zkoušky zhutnitelnosti, CBR.
6.-7. Podloží vozovek a jeho vlastnosti –únosnost, stlačitelnost, vodní režim,
namrzavost, klimatické charakteristiky.
8. Návrh konstrukce vozovek a jejich podloží.
9. Návrh konstrukce železničního spodku a svršku.
10. Zesilování a úprava podloží a pláně – geosyntetické materiály a jejich
vlastnosti.
11. Navrhování parametrů zesílení horninových konstrukcí pomocí geosyntetických
materiálů.
12. Diagnostika vozovek a železničních tratí.
13. Rezerva.
14. Přednáška odborníka z praxe.
Cvičení:
1. Základní úkoly ve výpočtu dopravního zatížení a silových účinků vozovek.
2.-3. Výpočet napětí v podloží vozovek - 1. program
4.-5. Stanovení Proctorovy křivky – laboratoř.
6. Stanovení CBR (kalifornský modul únosnosti) – laboratoř.
7. Stanovení modulu přetvárnosti zatěžovacími zkouškami.
8. Návrh konstrukcí konstrukčních vrstev vozovek a železničního spodku - 2.
program
9. Stanovení parametrů zesílení konstrukčních vrstev pomocí geosyntetik.
10.-13. Rezerva na laboratorní zkoušky a exkurze na stavby
Multimediální pomůcky použité k výuce:
V předmětu jsou standardně využívány fólie pro zpětný projektor, některé
firemní videoprogramy (úprava vlastností podloží) a programové systémy katedry
pro stanovení ekvivalentních přetvárných charakteristik vrstevnatých konstrukcí.