Skip to main content
Skip header
Terminated in academic year 2009/2010

Management of Innovations

Type of study Follow-up Master
Language of instruction Czech
Code 345-0516/01
Abbreviation MI
Course title Management of Innovations
Credits 4
Coordinating department Department of Mechanical Technology
Course coordinator doc. Ing. Miloslav Konečný, CSc.

Subject syllabus

PŘEDNÁŠKY:
1. Poslání vědní a technické politiky státu
2. Transfer výsledků vědy a výzkumu do hosp. praxe
3. Inovační centra – pojem, původ, klasifikace, IC v ČR
4. Předpoklady a podmínky pro budování IC
5. Postup při budování IC – systém řízení, faktory úspěšnosti
6. Inovační podnikání – význam, poslání
7. Informační zabezpečení inovačního podnikání
8. Podpora rozvoje inovačního podnikání
9. Transfer technologií
10. Poslání společnosti pro transfer technologií
11. Význam inovačních center pro hospodářský rozvoj regionů
12. Inovační podnikání v období internacionalizace podnikání a globalizace
ekonomiky
13. Poslaní asociace inovačního podnikání ČR – inovační politika ČR
14. Význam inovací pro rozvoj podnikání (souhrnné závěry)

CVIČENÍ:
1. Zásady vlády ČR
2. Podpora rozvoje vědy a techniky – granty, institucionální podpora v ČR
3. Klasifikace inovačních center
4. Typy inovačních center v ČR – národní síť vědeckotechnických parků
5. Poslání společnosti VTP ČR
6. Postup při budování IC – freasibility study, podnikatelský plán IC
7. Systém řízení IC
8. Program technologická ofenziva 2001
9. Program INOVACE XXI
10. Systém inovačního podnikání v ČR
11. Inovační strategie ČR
12. Systém podpor podnikání v ČR
13. Transfer technologií – ČR, V. Británie
14. Poslání IC v oblasti přesregionální spolupráce – vstup do EU, vybrané
případy IC v praxi ČR a ve světě

Literature

GOFFIN, K. - MITCHELL, R. Innovation management: Strategy and Implementation Using the Pentatlon Framework. 1st edition. New York, Palgrave Macmillan, 2005. ISBN 1-4039-1260-2 .
GOLDRATT, E. M. (1990): What Is This Thing Called Theory Of Constraints? Great Barrington, Nort River Press, 1990, ISBN 88427-085-8.

Advised literature

COOPER, R. G. From Experience: The invisible Succes Factors in Product Innovation. Journal of Prod. Innov. Manag., Vol. 16, 1999, p. 115-133.
COOPER, R. G. Winning at New Products: Pathways to Profitable Innovation. <http://www.u3.dk/