1. Životní cyklus výrobku, týmová spolupráce, osobnostní charakteristiky členů
týmů, prezentace vlastních schopností prostřednictvím Europass - CV
• Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) - osobnostní test pro identifikaci
osobnostních typů, sestavení Europass CV pro prezentaci vlastní osoby
2. Firma v tržním prostředí, strategické dokumenty – mise, vize, firemní kultura,
požadavky na jakost, certifikované systémy řízení jakosti
• Sestavení týmů na základě simulace vstupního pohovoru, vzájemné
představení členů týmu, definice strategie, definice vize a mise
3. Specifikace potřeb zákazníka, marketingový průzkum, segmentace trhu, tržní
zacílení, umístění nového výrobku ve vybraném segmentu trhu, marketingový mix
• Sestavení profilu potenciálního zákazníka, definice jeho životního stylu
a jeho potřeb, analýza stávající situace na trhu
4. Inovuj nebo zemři. Co to jsou inovace – definice inovací, jak vznikají. Prostory
pro podporu inovací - vědecké parky a centra, technologické parky a centra,
podnikatelská a inovační centra, podnikatelé inkubátory, centra transferu
technologií. Projektový záměr - jízdní řád inovátorského týmu - jak začít, tržní a
obchodní analýzy, technologie a výroba (inovační činnost), SWOT analýza,
identifikace cílů v čase, marketingová a organizační strategie (jak dosáhnout
stanovených cílů), personální a prostorové zajištění, harmonogram
realizace projektu, finanční analýza, identifikace faktorů úspěchu,
opatření k minimalizaci rizik.
• Exkurze. Podpora inovací v praxi z pohledu Podnikatelského inkubátor
VŠB-TU Ostrava (PI VŠB-TUO) a Regionální centra transferu technologií (RCTT) -
logika řízení PI VŠB-TUO a RCTT (poslání, hodnoty, vize, cíle, strategie, měřítka),
náplň PI VŠB-TUO a RCTT (měkké a tvrdé služby, doprovodné aktivity - soutěž o
nejlepší podnikatelský záměr).
5. Formulace zadání pro inovační výrobek, vymezení cílové skupiny uživatelů,
vymezení funkcí výrobku, sestavení týmu, technika brainstormingu
• Definice funkcí nového výrobku formou brainstormingu s následným
vyhodnocením jednotlivých nápadů do podoby několika konceptů nového výrobku
6. Příprava prezentace konceptu nového výrobku, zásady efektivní prezentace,
nástroje prezentace
• Prezentace konceptu skupině decission makerů, výběr optimálního konceptu
pro další rozpracování
7. Analýza požadavků zákazníků, nástroje pro správu požadavků zákazníků
• Definice požadavků zákazníků v prostředí Requirements Gateway
8. Řízení projektu, nástroje pro řízená týmové práce, MS Projekt, Time
management, role v týmu, zásady spolupráce v týmu, ukázky různých
stylů řízení týmu, zásady efektivní komunikace, strategie komunikace
• Rozdělení rolí v týmu, rozdělení konceptu na dílčí části, definice náplně práce
jednotlivých skupin na dílčích částech, naplánování zdrojů a stanovení milníků,
definování rozhraní
9. Nezažiješ, neuvěříš! Inkubace firmy Weblift s.r.o. v chráněném prostředí
PI (firma vyvíjí webové aplikace a internetové obchody). Inkubace projektu
firmy Trinidon spol. s r.o. v chráněném prostředí PI (projekt se zabývá
vývojem logistického systému).
• Exkurze s výkladem a ukázkami procesů. Centrum pokročilých inovačních
technologií (CPIT) – krátké představení CPIT, Centrum operačních programů (COP)
a projekt IT4Innovations, ukázka činnosti vybraných inovačních týmu a jejich
laboratoří.
10. Návštěva Bang&Olufsen v Kopřivnici: Studenti budou seznámeni s historií,
organizací a odděleními společnosti Bang&Olufsen s.r.o. Připravena bude
rovněž „hands-on“ prezentace výrobků Bang&Olufsen. Důležitou součástí
návštěvy bude exkurze ve výrobní hale
11. Rozpracovávání jednotlivých částí konceptu – rozhraní k uživateli,
mechanický koncept, elektronický koncept, SW koncept.
SW nástroje pro vývoj jednotlivých částí konceptu
• Workshop: rozpracovávání konceptu. Vyhledávání informací, práce
s informačními zdroji, práce s nástroji pro rozpracování konceptu
12. Testování funkčnosti navrženého konceptu. SW a HW prostředky
pro měření a testování.
• Příprava komplexního testu v rámci navrženého konceptu
13. Ekonomické aspekty vývoje, cena práce, výrobní náklady, dokumentace výsledků vývoje konceptu
• Vyhodnocení ekonomických aspektů inovačního výrobku, příprava
prezentace konceptu nového výrobku
14. Ochrana duševního vlastnictví, průmyslový vzor, patent, evropský patent
• Finální prezentace konceptu nového výrobku, diskuse
týmů, prezentace vlastních schopností prostřednictvím Europass - CV
• Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) - osobnostní test pro identifikaci
osobnostních typů, sestavení Europass CV pro prezentaci vlastní osoby
2. Firma v tržním prostředí, strategické dokumenty – mise, vize, firemní kultura,
požadavky na jakost, certifikované systémy řízení jakosti
• Sestavení týmů na základě simulace vstupního pohovoru, vzájemné
představení členů týmu, definice strategie, definice vize a mise
3. Specifikace potřeb zákazníka, marketingový průzkum, segmentace trhu, tržní
zacílení, umístění nového výrobku ve vybraném segmentu trhu, marketingový mix
• Sestavení profilu potenciálního zákazníka, definice jeho životního stylu
a jeho potřeb, analýza stávající situace na trhu
4. Inovuj nebo zemři. Co to jsou inovace – definice inovací, jak vznikají. Prostory
pro podporu inovací - vědecké parky a centra, technologické parky a centra,
podnikatelská a inovační centra, podnikatelé inkubátory, centra transferu
technologií. Projektový záměr - jízdní řád inovátorského týmu - jak začít, tržní a
obchodní analýzy, technologie a výroba (inovační činnost), SWOT analýza,
identifikace cílů v čase, marketingová a organizační strategie (jak dosáhnout
stanovených cílů), personální a prostorové zajištění, harmonogram
realizace projektu, finanční analýza, identifikace faktorů úspěchu,
opatření k minimalizaci rizik.
• Exkurze. Podpora inovací v praxi z pohledu Podnikatelského inkubátor
VŠB-TU Ostrava (PI VŠB-TUO) a Regionální centra transferu technologií (RCTT) -
logika řízení PI VŠB-TUO a RCTT (poslání, hodnoty, vize, cíle, strategie, měřítka),
náplň PI VŠB-TUO a RCTT (měkké a tvrdé služby, doprovodné aktivity - soutěž o
nejlepší podnikatelský záměr).
5. Formulace zadání pro inovační výrobek, vymezení cílové skupiny uživatelů,
vymezení funkcí výrobku, sestavení týmu, technika brainstormingu
• Definice funkcí nového výrobku formou brainstormingu s následným
vyhodnocením jednotlivých nápadů do podoby několika konceptů nového výrobku
6. Příprava prezentace konceptu nového výrobku, zásady efektivní prezentace,
nástroje prezentace
• Prezentace konceptu skupině decission makerů, výběr optimálního konceptu
pro další rozpracování
7. Analýza požadavků zákazníků, nástroje pro správu požadavků zákazníků
• Definice požadavků zákazníků v prostředí Requirements Gateway
8. Řízení projektu, nástroje pro řízená týmové práce, MS Projekt, Time
management, role v týmu, zásady spolupráce v týmu, ukázky různých
stylů řízení týmu, zásady efektivní komunikace, strategie komunikace
• Rozdělení rolí v týmu, rozdělení konceptu na dílčí části, definice náplně práce
jednotlivých skupin na dílčích částech, naplánování zdrojů a stanovení milníků,
definování rozhraní
9. Nezažiješ, neuvěříš! Inkubace firmy Weblift s.r.o. v chráněném prostředí
PI (firma vyvíjí webové aplikace a internetové obchody). Inkubace projektu
firmy Trinidon spol. s r.o. v chráněném prostředí PI (projekt se zabývá
vývojem logistického systému).
• Exkurze s výkladem a ukázkami procesů. Centrum pokročilých inovačních
technologií (CPIT) – krátké představení CPIT, Centrum operačních programů (COP)
a projekt IT4Innovations, ukázka činnosti vybraných inovačních týmu a jejich
laboratoří.
10. Návštěva Bang&Olufsen v Kopřivnici: Studenti budou seznámeni s historií,
organizací a odděleními společnosti Bang&Olufsen s.r.o. Připravena bude
rovněž „hands-on“ prezentace výrobků Bang&Olufsen. Důležitou součástí
návštěvy bude exkurze ve výrobní hale
11. Rozpracovávání jednotlivých částí konceptu – rozhraní k uživateli,
mechanický koncept, elektronický koncept, SW koncept.
SW nástroje pro vývoj jednotlivých částí konceptu
• Workshop: rozpracovávání konceptu. Vyhledávání informací, práce
s informačními zdroji, práce s nástroji pro rozpracování konceptu
12. Testování funkčnosti navrženého konceptu. SW a HW prostředky
pro měření a testování.
• Příprava komplexního testu v rámci navrženého konceptu
13. Ekonomické aspekty vývoje, cena práce, výrobní náklady, dokumentace výsledků vývoje konceptu
• Vyhodnocení ekonomických aspektů inovačního výrobku, příprava
prezentace konceptu nového výrobku
14. Ochrana duševního vlastnictví, průmyslový vzor, patent, evropský patent
• Finální prezentace konceptu nového výrobku, diskuse