Přednášky:
Design uživatelského rozhraní. Historický přehled. Způsoby komunikace v uživatelských rozhraních. Kognitivní faktory při designu uživatelských rozhraní (principy vizuálního vnímání, vlastnosti lidské paměti, principy chování uživatele).
Základní metody návrhu uživatelského rozhraní. Metody založené na analýze úkolů. Metody založené na kooperaci s uživatelem. Vytváření prototypů. Techniky ověřování návrhu rozhraní.
Grafický návrh uživatelského rozhraní. Vizuální konzistence. Rozvržení obrazovky a mřížky. Vazby mezi prvky na obrazovce. Navigační narážky. Hospodárnost komunikace. Čitelnost a srozumitelnost. Použití obrázků a ikon. Vizualizace informace. Vizuální proměnné. Metafory. Přímá manipulace s objekty.
Praktické rady pro návrh rozhraní (devět pravidel jak navrhnout rozhraní). Použití heuristik k ověření použitelnosti rozhraní.
Návrh uživatelských rozhraní s okny (prohloubení). Základní prvky rozhraní. "Labels, buttons, listboxes, menus, dialogs, text, canvases". Organizace oken. Příklady návrhu rozhraní s okny. Online dokumentace a help systémy.
Specifické problémy návrhu Web stránek (šířka versus hloubka, navigace versus obsah, přístup prodávajícího versus kupujícího). Pokyny k designu Web stránek.
Technologie realizace uživatelského rozhraní.
Projekty:
Realizace uživatelského rozhraní.
Počítačové laboratoře:
Seznámení s programovacím jazykem TCL/TK
Tvorba uživatelského rozhranní v TCL/TK
Visuální nástroje pro tvorbu TCL/TK
Programování GUI v C++ pomocí knihovny Qt
Tvorba uživatelského rozhranní v C++ pomocí knihovny Qt
Programování GUI v jazyce Java
Tvorba uživatelského rozhranní v Javě
Tvorba uživatelského rozhranní v JavaAppletech
Design uživatelského rozhraní. Historický přehled. Způsoby komunikace v uživatelských rozhraních. Kognitivní faktory při designu uživatelských rozhraní (principy vizuálního vnímání, vlastnosti lidské paměti, principy chování uživatele).
Základní metody návrhu uživatelského rozhraní. Metody založené na analýze úkolů. Metody založené na kooperaci s uživatelem. Vytváření prototypů. Techniky ověřování návrhu rozhraní.
Grafický návrh uživatelského rozhraní. Vizuální konzistence. Rozvržení obrazovky a mřížky. Vazby mezi prvky na obrazovce. Navigační narážky. Hospodárnost komunikace. Čitelnost a srozumitelnost. Použití obrázků a ikon. Vizualizace informace. Vizuální proměnné. Metafory. Přímá manipulace s objekty.
Praktické rady pro návrh rozhraní (devět pravidel jak navrhnout rozhraní). Použití heuristik k ověření použitelnosti rozhraní.
Návrh uživatelských rozhraní s okny (prohloubení). Základní prvky rozhraní. "Labels, buttons, listboxes, menus, dialogs, text, canvases". Organizace oken. Příklady návrhu rozhraní s okny. Online dokumentace a help systémy.
Specifické problémy návrhu Web stránek (šířka versus hloubka, navigace versus obsah, přístup prodávajícího versus kupujícího). Pokyny k designu Web stránek.
Technologie realizace uživatelského rozhraní.
Projekty:
Realizace uživatelského rozhraní.
Počítačové laboratoře:
Seznámení s programovacím jazykem TCL/TK
Tvorba uživatelského rozhranní v TCL/TK
Visuální nástroje pro tvorbu TCL/TK
Programování GUI v C++ pomocí knihovny Qt
Tvorba uživatelského rozhranní v C++ pomocí knihovny Qt
Programování GUI v jazyce Java
Tvorba uživatelského rozhranní v Javě
Tvorba uživatelského rozhranní v JavaAppletech