Přednášky:
Úvodní přednáška. Pojem algoritmu, zápis algoritmu v programovacím jazyku.
Úvod do programovacích jazyků. Úvod do programovacího jazyka Java, Java jako
technologie, virtuální stroj.
Jazyk Java. Konstanty, proměnné, výrazy, přiřazení. Základní datové typy a
operace nad nimi. Řídící struktury - konstrukce jazyka. Komentáře.
Modelování reálného světa pomocí objektů: architektura objektu, stav objektu,
zprávy mezi objekty.
Typ, třída a její instance: odpovídající syntaktické struktury, definice
rozhraní a tříd.
Objekt "Object", definice třídy Object, kopírování objektů. Práce s řetězci,
třída String a StringBuffer.
Struktura programu: logické a fyzické strukturování programu. API Java
platformy.
Abstraktní datové typy, třída jako abstraktní datový typ. Pole. Kolekce
objektů (Collection, Dictionary, Enumeration, Iterator).
Rekurze. Rekurzívní a nerekurzívní definice a algoritmy. Rekurzívní funkce.
Složitost. Dominantní operace, O(f) notace. Dopad na efektivitu programů.
Přehled třídících metod, využití třídění. Vyhledávání.
Mechanismus výjimek, specifikace kritického kódu, hierarchie výjimek a její
rozšiřování.
Znakové a datové proudy. Základní typy a třídy pro vstup a výstup. Serializace
a externalizace objektů.
Tvorba uživatelského rozhraní v jazyku Java. Programování síťových aplikací.
Cvičení:
Cvičení probíhají formou počítačových laboratoří pod vedením cvičícího.
Projekty:
Cílem dvou projektů je ověřit praktické znalosti studentů z programovacího
jazyka Java.
Počítačové laboratoře:
V počítačových laboratořích pracují studenti pod vedením cvičícího na
konkrétní implementaci příkladů v jazyce Java. Výuka ve cvičeních odpovídá
kapitolám probíraným na přednáškách. V každém cvičení se předpokládá
implementace jednoho až dvou jednoduchých příkladů.
Úvodní přednáška. Pojem algoritmu, zápis algoritmu v programovacím jazyku.
Úvod do programovacích jazyků. Úvod do programovacího jazyka Java, Java jako
technologie, virtuální stroj.
Jazyk Java. Konstanty, proměnné, výrazy, přiřazení. Základní datové typy a
operace nad nimi. Řídící struktury - konstrukce jazyka. Komentáře.
Modelování reálného světa pomocí objektů: architektura objektu, stav objektu,
zprávy mezi objekty.
Typ, třída a její instance: odpovídající syntaktické struktury, definice
rozhraní a tříd.
Objekt "Object", definice třídy Object, kopírování objektů. Práce s řetězci,
třída String a StringBuffer.
Struktura programu: logické a fyzické strukturování programu. API Java
platformy.
Abstraktní datové typy, třída jako abstraktní datový typ. Pole. Kolekce
objektů (Collection, Dictionary, Enumeration, Iterator).
Rekurze. Rekurzívní a nerekurzívní definice a algoritmy. Rekurzívní funkce.
Složitost. Dominantní operace, O(f) notace. Dopad na efektivitu programů.
Přehled třídících metod, využití třídění. Vyhledávání.
Mechanismus výjimek, specifikace kritického kódu, hierarchie výjimek a její
rozšiřování.
Znakové a datové proudy. Základní typy a třídy pro vstup a výstup. Serializace
a externalizace objektů.
Tvorba uživatelského rozhraní v jazyku Java. Programování síťových aplikací.
Cvičení:
Cvičení probíhají formou počítačových laboratoří pod vedením cvičícího.
Projekty:
Cílem dvou projektů je ověřit praktické znalosti studentů z programovacího
jazyka Java.
Počítačové laboratoře:
V počítačových laboratořích pracují studenti pod vedením cvičícího na
konkrétní implementaci příkladů v jazyce Java. Výuka ve cvičeních odpovídá
kapitolám probíraným na přednáškách. V každém cvičení se předpokládá
implementace jednoho až dvou jednoduchých příkladů.