Přednášky:
Úloha počítačové grafiky, pseudografika, semigrafika. Technické prostředky
počítačové grafiky. Vstupní a výstupní periferie. Rastrová a vektorová
grafika.
Homogenní souřadnice. Rovnice lineárních objektů - bod, přímka, úsečka,
křivka, rovina, plocha. Transformace objektů - posun, rotace. Zobrazení -
kosoúhlé promítání, axonometrie, perspektiva. Programování v počítačové
grafice. Analýza řešení geometrických problémů při vyžití počítačů.
Křivky a plochy v počítačové grafice. Parametrické vyjádření křivek a ploch.
Interpolační křivky. Prostorové křivky. Newtonův interpolační polynom.
Hermitova interpolace. Fergusonovy křivky. Interpolace po obloucích.
Spline funkce. Spline křivky. Bezierovy křivky.
Plochy v počítačové grafice. Lineární, bikubická plocha. Coonsova bilineární
plocha.
Barvy a barevné systémy v počítačové grafice. RGB, CMY, CMYK.
Odstraňování neviditelných hran a ploch. Stínování těles. Osvětlení scény.
Realistické zobrazení scény. (Rendering). Textury.
Základy počítačové animace. Konveční animace. Kreslení obrázků.
Fraktály v počítačové grafice.
Úloha počítačové grafiky, pseudografika, semigrafika. Technické prostředky
počítačové grafiky. Vstupní a výstupní periferie. Rastrová a vektorová
grafika.
Homogenní souřadnice. Rovnice lineárních objektů - bod, přímka, úsečka,
křivka, rovina, plocha. Transformace objektů - posun, rotace. Zobrazení -
kosoúhlé promítání, axonometrie, perspektiva. Programování v počítačové
grafice. Analýza řešení geometrických problémů při vyžití počítačů.
Křivky a plochy v počítačové grafice. Parametrické vyjádření křivek a ploch.
Interpolační křivky. Prostorové křivky. Newtonův interpolační polynom.
Hermitova interpolace. Fergusonovy křivky. Interpolace po obloucích.
Spline funkce. Spline křivky. Bezierovy křivky.
Plochy v počítačové grafice. Lineární, bikubická plocha. Coonsova bilineární
plocha.
Barvy a barevné systémy v počítačové grafice. RGB, CMY, CMYK.
Odstraňování neviditelných hran a ploch. Stínování těles. Osvětlení scény.
Realistické zobrazení scény. (Rendering). Textury.
Základy počítačové animace. Konveční animace. Kreslení obrázků.
Fraktály v počítačové grafice.