Skip to main content
Skip header
Ukončeno v akademickém roce 2007/2008

Marketing

Type of study Master
Language of instruction Czech
Code 634-0103/01
Abbreviation
Course title Marketing
Credits 4
Coordinating department Department of Economics and Management in Industry
Course coordinator doc. Ing. Václav Nétek, CSc.

Osnova předmětu

Přednášky: Doc. Ing. Václav Nétek, CSc.
1. Základní prvky průmyslového marketingu
- Základní pojmy a názvosloví marketingu
- Místo a úloha marketingu v praxi průmyslového podniku
- Marketingová analýza – metody, techniky
- Marketingový výzkum – metody, techniky
- Segmentace trhu a segmentace výrobků (marketingový MIX)
- Marketingový projekt

2. Marketingový management
- Marketingový plán – sestavení, kontrola
- Marketingový informační systém
- Osobnost marketingového pracovníka – znalosti a schopnosti
- Organizační vazby marketingu a ostatních odborných činností firmy
(logistika, technický rozvoj)

3. Základy marketingové strategie
- Strategický marketing – místo a úloha v průmyslové praxi
- Konkurenční výhoda firmy – techniky vedoucí k budování konkurenčních
výhod
- Globalizace trhu a integrační procesy

Cvičení: Ing. Vanda Janečková
1. Marketingová strategie výrobku – (rozbor výrobkových stádií, cenového
rozpětí, úrovně prodeje, užitné vlastnosti výrobku, atp.).
2. Marketingová koncepce – (rozbor charakteristik trhu, inovační trendy, úroveň
designu, image výrobku, image výrobce).
3. Sonda marketingové filosofie – (zjišťování těžiště tzv. marketingového
trojúhelníku, rozbor struktury životnosti produkce výrobků, rozbor perspektiv
výrobků, služeb a aktivit).
4. Formování podnikatelských záměrů – (formování a volba marketingové
strategie, volba variant výrobkové, trhové nebo spotřebitelské strategie).
5. Analýza a rozbor konkurence – (mapování konkurenčních aktivit, vyhodnocování
informací o konkurenci, příklady postupů řešení konkurenčních vztahů, slabé a
silné stránky konkurence, atp.).
6. Tvorba a formování, reklamy – (problémová reklama – formy výskytu,
struktura, věcná a cílová náplň reklamních aktivit, tvorba vlastních reklamních
nápadů, podnětů a myšlenek, atp.).
7. Tvorba cenové strategie – (Rozbor a vyhodnocení metod stanovení ceny.
Alternativy rozhodování o cenách, rozbor funkce ceny (nabídková, poptávková,
rovnovážná), tvorba konstrukce ceny, atp.).
8. Způsoby hledání odbytových cest – (formy analýzy odbytu, stanovení dynamiky
odbytu, aspekty propustnosti trhu, cesty k novým zákazníkům, atp.).
9. Rozbor faktorů podnikatelského rizika – (podstata a charakteristiky rizika,
způsoby stanovení rizika, alternativy postoje k riziku, dělení a přenášení
(transfer) rizika, problematika vztahu rizika a jeho pojištění, atp.).
10. Formy, způsoby a metody ochrany obchodního a výrobního tajemství –
(stanovení předmětu ochrany, příklad provedení převodu tajemství, příklady
nekalé soutěže, atp.).

Povinná literatura

K tomuto předmětu nebyla specifikována žádná povinná literatura.

Doporučená literatura

K tomuto předmětu nebyla specifikována žádná doporučená literatura.