Skip to main content
Skip header
Terminated in academic year 2007/2008

Marketing

Type of study Master
Language of instruction Czech
Code 634-0103/01
Abbreviation
Course title Marketing
Credits 4
Coordinating department Department of Economics and Management in Industry
Course coordinator doc. Ing. Václav Nétek, CSc.

Subject syllabus

Přednášky: Doc. Ing. Václav Nétek, CSc.
1. Základní prvky průmyslového marketingu
- Základní pojmy a názvosloví marketingu
- Místo a úloha marketingu v praxi průmyslového podniku
- Marketingová analýza – metody, techniky
- Marketingový výzkum – metody, techniky
- Segmentace trhu a segmentace výrobků (marketingový MIX)
- Marketingový projekt

2. Marketingový management
- Marketingový plán – sestavení, kontrola
- Marketingový informační systém
- Osobnost marketingového pracovníka – znalosti a schopnosti
- Organizační vazby marketingu a ostatních odborných činností firmy
(logistika, technický rozvoj)

3. Základy marketingové strategie
- Strategický marketing – místo a úloha v průmyslové praxi
- Konkurenční výhoda firmy – techniky vedoucí k budování konkurenčních
výhod
- Globalizace trhu a integrační procesy

Cvičení: Ing. Vanda Janečková
1. Marketingová strategie výrobku – (rozbor výrobkových stádií, cenového
rozpětí, úrovně prodeje, užitné vlastnosti výrobku, atp.).
2. Marketingová koncepce – (rozbor charakteristik trhu, inovační trendy, úroveň
designu, image výrobku, image výrobce).
3. Sonda marketingové filosofie – (zjišťování těžiště tzv. marketingového
trojúhelníku, rozbor struktury životnosti produkce výrobků, rozbor perspektiv
výrobků, služeb a aktivit).
4. Formování podnikatelských záměrů – (formování a volba marketingové
strategie, volba variant výrobkové, trhové nebo spotřebitelské strategie).
5. Analýza a rozbor konkurence – (mapování konkurenčních aktivit, vyhodnocování
informací o konkurenci, příklady postupů řešení konkurenčních vztahů, slabé a
silné stránky konkurence, atp.).
6. Tvorba a formování, reklamy – (problémová reklama – formy výskytu,
struktura, věcná a cílová náplň reklamních aktivit, tvorba vlastních reklamních
nápadů, podnětů a myšlenek, atp.).
7. Tvorba cenové strategie – (Rozbor a vyhodnocení metod stanovení ceny.
Alternativy rozhodování o cenách, rozbor funkce ceny (nabídková, poptávková,
rovnovážná), tvorba konstrukce ceny, atp.).
8. Způsoby hledání odbytových cest – (formy analýzy odbytu, stanovení dynamiky
odbytu, aspekty propustnosti trhu, cesty k novým zákazníkům, atp.).
9. Rozbor faktorů podnikatelského rizika – (podstata a charakteristiky rizika,
způsoby stanovení rizika, alternativy postoje k riziku, dělení a přenášení
(transfer) rizika, problematika vztahu rizika a jeho pojištění, atp.).
10. Formy, způsoby a metody ochrany obchodního a výrobního tajemství –
(stanovení předmětu ochrany, příklad provedení převodu tajemství, příklady
nekalé soutěže, atp.).

Literature

No literature has been specified for this subject.

Advised literature

No advised literature has been specified for this subject.