1. Vymezení pojmů (etika, podnikatelská etika, specifika podnikatelské etiky).
- Vztah etiky k ekonomii a právu.
- Východiska etického uvažování.
2. Základní etické kategorie a pojmy - hodnoty, hodnotová orientace, dobro a
zlo, morální normy.
- Etické hodnoty manažerů.
- Vliv hodnot na jednání.
- Hodnoty úspěšných manažerů.
3. Faktory, které ovlivňují etické jednání. Individuální , sociální a
organizační faktory. Kultura organizace.
- Whistle - blowing - upozornění na neetické problémy v organizaci.
- Etické rozhodování - základní modely.
4. Společenská odpovědnost organizace a odpovědnost manažerů.
- Faktory, které uvedené druhy odpovědnosti ovlivňují. Řízení společností.
5. Mezinárodní podnikatelská etika. Etika v nadnárodních společenstvích.
- Respektování kulturních rozdílů.
6. Nástroje rozvoje etického jednání v organizaci.
- Etické kodexy, etický výcvik, stakeholders, komunikace, úloha ombudsmana,
úloha hodnot představených ve vizi organizace.
7. Dovednosti, které jsou důležité pro etické jednání.
- Možnosti a meze zvyšování etického jednání.
- Vztah etiky k ekonomii a právu.
- Východiska etického uvažování.
2. Základní etické kategorie a pojmy - hodnoty, hodnotová orientace, dobro a
zlo, morální normy.
- Etické hodnoty manažerů.
- Vliv hodnot na jednání.
- Hodnoty úspěšných manažerů.
3. Faktory, které ovlivňují etické jednání. Individuální , sociální a
organizační faktory. Kultura organizace.
- Whistle - blowing - upozornění na neetické problémy v organizaci.
- Etické rozhodování - základní modely.
4. Společenská odpovědnost organizace a odpovědnost manažerů.
- Faktory, které uvedené druhy odpovědnosti ovlivňují. Řízení společností.
5. Mezinárodní podnikatelská etika. Etika v nadnárodních společenstvích.
- Respektování kulturních rozdílů.
6. Nástroje rozvoje etického jednání v organizaci.
- Etické kodexy, etický výcvik, stakeholders, komunikace, úloha ombudsmana,
úloha hodnot představených ve vizi organizace.
7. Dovednosti, které jsou důležité pro etické jednání.
- Možnosti a meze zvyšování etického jednání.