Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Podnikatelská etika

Summary

Cílem předmětu je uvést studenty do celkové problematiky etiky v její aplikované podobě. Provede studenty od teoretických východisek oboru etika, přes krátký nástin vývoje tohoto oboru k aplikované podobě etiky. Seznámí studenty se základními etickými kategoriemi. Stěžení úlohou předmětu je ukázání na praktické využití etiky v ekonomické praxi, a možné důsledky etického respektive neetického jednání na organizaci. Záměrem předmětu je tedy rozvoj etického myšlení a chápání etických problémů a jejich vzájemných souvislostí v rámci etiky, zvláště pak etiky podnikání. Etiku podnikání rozumíme nejen na individuální a místní úrovní, nýbrž také na úrovní globální se všemi důsledky, které se k tomu váží. Celkový význam předmětu je v propojení teorie s praktickým upotřebením získaných znalostí v ekonomické praxi organizací.

Literature

BOHATÁ, Marie. Česká cesta k podnikatelské etice. Brno: Barrister & Principal, 2020. ISBN 978-80-7364- 108-5.
HORVÁTHOVÁ, Petra; KLIMSZA, Lucjan a NIEROSTEK, Lech. Moderní leadership: trendy a úspěšná řešení. Praha: Leges, 2022. ISBN 978-80-7502-632-3.
WILLIAMS, Bernard. Morálka. Úvod do etiky. Praha: OIKOYMENH, 2021. ISBN 978-80-7298-569-2 .

Advised literature

BÁRTA, Miroslav. Sedm zákonů. Jak se civilizace rodí, rostou a upadají. Praha: Jota, 2021. ISBN 978-80-7565-640-7 .
KANT, Immanuel; KUNEŠ, Jan a SOBOTKA, Milan (ed.). Kritika praktického rozumu. Praha: OIKOYMENH, 2022. ISBN isbn978-80-7298-549-4 .
KLIMSZA, Lucjan. Publikační etika a étos vědecké práce. In: ŠIROKÝ, Jan et al. Psaní a prezentace odborných textů. Praha: Leges, 2019. ISBN 978-80-7502-340-7.


Jazyk výuky čeština, čeština, čeština, čeština, čeština, čeština, čeština, čeština
Kód 115-0303
Zkratka PODET
Název předmětu česky Podnikatelská etika
Název předmětu anglicky Business Ethics
Garantující katedra Katedra managementu
Garant předmětu doc. PhDr. ThDr. Lucjan Klimsza, Ph.D., MBA