1. Vymezení základních pojmů, manažerské kompetence, kompetenční modely, manažerské kompetence v modelu procesu, kompetence manažerů na různých úrovních řízení, manažerské funkce a role.
2. Typologie osobnosti a její význam pro manažery, percepce a její význam, manažerské styly.
3. Komunikační dovednosti, principy podpůrné komunikace a její využití.
4. Prezentační dovednosti, aktivní naslouchání, metoda LISTEN – naslouchání a zpětná vazba.
5. Proces a fáze konfliktu, role manažera v konfliktních situacích, postupy při řešení konfliktů.
6. Základní pojmy, rozhodovací proces a jeho struktura, vybrané metody a techniky rozhodovacího procesu (Occamova břitva, Ishikawův diagram, Brainstorming, Brainwriting, Analýza silového pole, Akční plán, Paretova analýza, Vícekriteriální metody rozhodování – AHP, ANP).
7. Základní pojmy, proces delegování, výhody a nevýhody delegování pro manažery i podřízené.
8. Základní pojmy, model moci a vlivu, manipulační styly.
9. Procesní model řízení pracovního výkonu, dopad motivace na řízení pracovního výkonu, motivační strategie, nové formy práce.
10. Základní pojmy, manažerské styly vedení lidí (Manažerská mřížka, kontinuum vedení, situační vedení, transformační, transakční a charismatický leadership, vedení lidí dle Druckera a Coveyho; manažer v roli kouče.
11. Vymezení základních pojmů, týmové formy práce, týmové role dle Belbina, vývojové fáze týmu, Demingův kruh týmové práce.
12. Typy porad, různé typy účastníků porad a jejich charakteristika, nejčastější chyby a nedostatky porad, metody a techniky komunikace na poradách.
2. Typologie osobnosti a její význam pro manažery, percepce a její význam, manažerské styly.
3. Komunikační dovednosti, principy podpůrné komunikace a její využití.
4. Prezentační dovednosti, aktivní naslouchání, metoda LISTEN – naslouchání a zpětná vazba.
5. Proces a fáze konfliktu, role manažera v konfliktních situacích, postupy při řešení konfliktů.
6. Základní pojmy, rozhodovací proces a jeho struktura, vybrané metody a techniky rozhodovacího procesu (Occamova břitva, Ishikawův diagram, Brainstorming, Brainwriting, Analýza silového pole, Akční plán, Paretova analýza, Vícekriteriální metody rozhodování – AHP, ANP).
7. Základní pojmy, proces delegování, výhody a nevýhody delegování pro manažery i podřízené.
8. Základní pojmy, model moci a vlivu, manipulační styly.
9. Procesní model řízení pracovního výkonu, dopad motivace na řízení pracovního výkonu, motivační strategie, nové formy práce.
10. Základní pojmy, manažerské styly vedení lidí (Manažerská mřížka, kontinuum vedení, situační vedení, transformační, transakční a charismatický leadership, vedení lidí dle Druckera a Coveyho; manažer v roli kouče.
11. Vymezení základních pojmů, týmové formy práce, týmové role dle Belbina, vývojové fáze týmu, Demingův kruh týmové práce.
12. Typy porad, různé typy účastníků porad a jejich charakteristika, nejčastější chyby a nedostatky porad, metody a techniky komunikace na poradách.