Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Strategický management

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy a principy strategického managementu. Studenti jsou vedeni k osvojení si a využívání principů strategického myšlení. S pomocí případových studií, jež vycházejí z podnikové praxe, aplikují metody strategické analýzy a vyhodnocují stav a trendy vývoje externího i interního prostředí organizace. Studenti by si měli uvědomit nejen nezbytnost identifikace konkurenčních výhod v organizaci, ale také význam souladu vývoje organizace s vývojem podnikatelského prostředí. Tyto poznatky představují základ pro pochopení obsahu různých typologií strategií a principů strategického rozhodování. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni promýšlet jednotlivé části implementace strategie, posuzovat její rizika a nastavit systém strategické kontroly.

Povinná literatura

FOTR, Jiří; HÁJEK, Stanislav; SOUČEK, Ivan; ŠPAČEK, Miroslav a VACÍK, Emil. Tvorba strategie a strategické plánován. 2. vyd. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-2499-2.
FOTR, Jiří a SOUČEK, Ivan. Scénáře pro strategické rozhodování a řízení: Jak se efektivně vyrovnat s budoucími příležitostmi a hrozbami. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-2020-8.
LYNCH, Richard. Strategic Management. London: Sage Publication, 2021. ISBN 978-1-5297-5825-2 .

Doporučená literatura

FARKAČOVÁ, Lenka. Strategické řízení lidských zdrojů – modely a trendy. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2021. ISBN 978-80-7408-252-8 .
FILIP, Ludvík. Efektivní řízení kvality. Praha: Pointa, 2019. ISBN 978-80-907-5305-1.
KOLÁŘ, Pavel. Posilování stresem – cesta k odolnosti. Praha: Universum, 2021. ISBN 978-80-242-7514-7 .


Jazyk výuky čeština, čeština, čeština, čeština, čeština, čeština, čeština
Kód 115-0361
Zkratka STRMG
Název předmětu česky Strategický management
Název předmětu anglicky Strategic Management
Garantující katedra Katedra managementu
Garant předmětu prof. Ing. Petra Horváthová, Ph.D., MBA