Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Terminated in academic year 2020/2021

Management malého podniku

Typ studia bakalářské
Jazyk výuky čeština
Kód 115-0394/01
Zkratka MMP
Název předmětu česky Management malého podniku
Název předmětu anglicky Small Business Management
Kreditů 5
Garantující katedra Katedra managementu
Garant předmětu doc. Ing. Marie Mikušová, Ph.D.

Subject syllabus

- Malý podnik – vymezení, úloha, specifické rysy
- Manažer malého podniku (rysy, bariéry, předpoklady)
- Rodinný podnik I (historie, postavení, definice, role rodiny, typy, kultura, životní cyklus, silné a slabé stránky)
- Rodinný podnik II (řízení – fáze, koncept, typy, následnictví)
- Živnostník, zaměstnavatel (aplikace založení, povinnosti, ukončení existence)
- Společnost s ručením omezeným (aplikace založení, odchod společníka, vypořádací podíl)
- Rodinný podnik III (spolupráce v rámci rodiny – sdružení, spolupracující osoba)
- Společný podnik – výběr partnera
- Management vnitřního chodu rodinného podniku
- Možnosti financování, podpora
- Spolupráce (aliance, klastry, sítě)
- Malý podnik a životní prostředí

E-learning

Interaktivní využívání LMS.

Literature

MARTELOVÁ, Judy. Rodinné firmy na rozcestí. Jak postupovat při nástupnictví, dědictví a udržení rodinné soudržnosti. Praha: Grada, 2017. 240 s. ISBN 978-80-271-0332-4.
ONDŘEJ, Jan et al. Zahájení podnikání (právní, ekonomické, daňové, účetní aspekty). Praha: Wolters Kluwer, 2019. 308 s. ISBN 978-80-7598-337-4.
SERVUS, Stanislav, David ELISCHER a Tomáš HORÁČEK. Aktuální otázky nástupnictví při rodinném podnikání. Praha: Wolters Kluwer, 2018. 280 s. ISBN 978-80-7552-643-4.

Doporučená literatura

FINCH, Brian. Jak napsat dobrý podnikatelský záměr: postupy a tipy, které vám pomohou získat podporu pro vaše nápady a podnikatelské plány. Brno: Lingea, 2020. 176 s. ISBN 978-80-7508-623-5.
SRPOVÁ, Jitka. Začínáme podnikat: s případovými studiemi začínajících podnikatelů. Praha: Grada, 2020. 264 s. ISBN 978-80-271-2253-0.
ŠTRUNC, Adam a Pavel ŠTRUNC. Podnikání z lavice. Brno: BizBooks, 2020. 96 s. ISBN 978-80-265-0938-7.