1. Vymezení základních pojmů, manažerské kompetence, kompetenční modely, manažerské kompetence v procesním modelu, kompetence manažerů na různých úrovních řízení, manažerské funkce a role.
2. Typologie osobnosti a její význam pro manažery, vnímání a jeho význam, manažerské styly.
3. Komunikační dovednosti, zásady podpůrné komunikace a její využití.
4. Prezentační dovednosti, aktivní naslouchání, metoda LISTEN - aktivní naslouchání a zpětná vazba.
5. Proces a fáze konfliktu, role manažera v konfliktních situacích, postupy řešení konfliktů.
6. Základní pojmy, rozhodovací proces a jeho struktura, vybrané metody a techniky rozhodování (Occamova břitva, Ishikawův diagram, Brainstorming, Brainwriting, Analýza silových polí, Akční plán, Paretova analýza, Vícekriteriální rozhodování - AHP, ANP).
7. Základní pojmy, proces delegování, výhody a nevýhody delegování pro manažery a podřízené. Základní pojmy, model moci a vlivu, manipulační styly.
8. Základní pojmy, model moci a vlivu, manipulační styly.
9. Procesní model řízení pracovního výkonu, vliv motivace na řízení pracovního výkonu, motivační strategie, nové formy práce.
10. Základní pojmy, manažerské styly vedení (manažerská mřížka, kontinuum vedení, situační vedení, transformační, transakční a charismatické vedení, vedení podle Druckera a Coveyho, manažer v roli kouče).
11. Definice základních pojmů, týmová práce, týmové role podle Belbina, vývojová fáze týmu, Demingův týmový kruh.
12. Typy porad, různé typy účastníků a jejich charakteristiky, nejčastější chyby a nedostatky porad, metody a techniky komunikace na poradách.
2. Typologie osobnosti a její význam pro manažery, vnímání a jeho význam, manažerské styly.
3. Komunikační dovednosti, zásady podpůrné komunikace a její využití.
4. Prezentační dovednosti, aktivní naslouchání, metoda LISTEN - aktivní naslouchání a zpětná vazba.
5. Proces a fáze konfliktu, role manažera v konfliktních situacích, postupy řešení konfliktů.
6. Základní pojmy, rozhodovací proces a jeho struktura, vybrané metody a techniky rozhodování (Occamova břitva, Ishikawův diagram, Brainstorming, Brainwriting, Analýza silových polí, Akční plán, Paretova analýza, Vícekriteriální rozhodování - AHP, ANP).
7. Základní pojmy, proces delegování, výhody a nevýhody delegování pro manažery a podřízené. Základní pojmy, model moci a vlivu, manipulační styly.
8. Základní pojmy, model moci a vlivu, manipulační styly.
9. Procesní model řízení pracovního výkonu, vliv motivace na řízení pracovního výkonu, motivační strategie, nové formy práce.
10. Základní pojmy, manažerské styly vedení (manažerská mřížka, kontinuum vedení, situační vedení, transformační, transakční a charismatické vedení, vedení podle Druckera a Coveyho, manažer v roli kouče).
11. Definice základních pojmů, týmová práce, týmové role podle Belbina, vývojová fáze týmu, Demingův týmový kruh.
12. Typy porad, různé typy účastníků a jejich charakteristiky, nejčastější chyby a nedostatky porad, metody a techniky komunikace na poradách.