Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Marketing Management (anglická verze)

Anotace

The module describes the content of marketing management and specifies the
content of marketer´s work. The module presents the content of situation
analysis including the internal and external analysis. Based on situation
analysis the marketing strategy is formulated (offensive, defensive).
Marketing programs develop the content of marketing strategy.

Povinná literatura

1.Hollensen,S. Marketing Management. A Relationship Approach. Harlow :
Prentice Hall, 2003. ISBN 0-273-64378-9.
2.Pelsmacker,P.D. – Geuens,M. – Van den Bergh,J. Marketing Communications.
Second Edition. Harlow : Prentice Hall, 2004. ISBN 0-273-68500-7 .
3.Best,R.J. Market – Based Management. Second edition. Prentice Hall, New
Yersey 2000.
4.Guiltinan,J.P. – Paul,G.W. Marketing Management. Strategies and Programs.
Sixth edition. New York : Mc Graw Hill, 1997.

Doporučená literatura

K tomuto předmětu nebyla specifikována žádná doporučená literatura.


Jazyk výuky čeština, čeština, čeština
Kód 116-0049
Zkratka .
Název předmětu česky Marketing Management (anglická verze)
Název předmětu anglicky Marketing Management
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.