Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Marketingový výzkum A

Typ studia bakalářské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0302/10
Zkratka MVA
Název předmětu česky Marketingový výzkum A
Název předmětu anglicky Marketing Research A
Kreditů 5
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.

Osnova předmětu

1. Úvod do marketingového výzkumu. Typy výzkumů (vědecký, sociologický, psychologický).
2. Klasifikace marketingového výzkumu. Typy výzkumu identifikující problém a řešící problém.
3. Informační zdroje. Typy a zdroje informací. Informační databáze. Marketingový informační systém.
4. Marketingový výzkumný problém. Brief. Návrh výzkumné nabídky. Výzkumný problém. Hypotéza.
5. Tvorba výzkumného plánu. Exploratorní výzkum. Deskriptivní výzkum. Kauzální výzkum.
6. Kvantitativní metody výzkumu. Šetření (F2F, CAPI, CATI, CAWI). Pozorování. Omnibus. Panel.
7. Tvorba dotazníku. Typologie otázek. Formulace otázek.
8. Kvalitativní metody výzkumu. Skupinové interview. Mystery shopping. Etnografie. Netnografie.
9. Tvorba scénáře pro skupinové interview a mystery shopping. Tvorba pozorovacího listu.
10. Měření a škály. Likertova škála. Sémantický diferenciál.
11. Tvorba výběrového souboru. Klasifikace výběrových technik. Výběrové techniky na internetu.
12. Příprava a analýza dat I. Editace dat. Kódování dat.
13. Příprava a analýza dat II. Kontingenční tabulky. Statistické testy.
14. Vizualizace a report údajů. Typy tabulek a grafů. Jednotný vizuální styl.

E-learning

Povinná literatura

FORET, Miroslav a David MELAS. Marketingový výzkum v udržitelném marketingovém managementu. Praha: Grada, 2020. 168 s. ISBN: 978-80-271-1723-9.
MALHOTRA, Naresh K. Marketing Research. An Applied Approach. 7th ed. New Jersey: Prentice Hall, 2019. 888 s. ISBN 978-1292265636.
TAHAL, Radek et al. Marketingový výzkum. Postupy, metody, trendy, 2. vyd. Praha: Grada, 2022. 296 s. ISBN 978-80-271-3535-6.

Doporučená literatura

BUREŠOVÁ, Jitka. Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím. Praha: Grada, 2022. 288 s. ISBN 978-80-271-1680-5.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. 440 s. ISBN 978-80-262-0982-9.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií. Nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2015. 548 s. ISBN 978-80-247-3568-9.