Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2021/2022

Marketing služeb

Typ studia bakalářskénavazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0303/04
Zkratka MS
Název předmětu česky Marketing služeb
Název předmětu anglicky Services Marketing
Kreditů 5
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Ing. Pavlína Kozáková, Ph.D.

Osnova předmětu

1. Charakteristika trhu služeb. Klasifikace služeb. Vývoj a význam služeb,
faktory rozvoje služeb.
2. Nákupní chování zákazníků ve službách. Vlastnosti služeb. Funkční rozdíly
mezi službami a zbožím. Vnímání služeb z pohledu zákazníka, hodnocení
služeb a zboží.
3. Podstata marketingu služeb a jeho specifika. Nedostatky v uplatňování
marketingového přístupu. Vývojové trendy v marketingu služeb. Marketingový
mix ve službách. Interní, externí a interaktivní marketing.
4. Produkt – služba, pojetí produktu z hlediska čtyř úrovní. Nabídka služeb,
prvky, formy a úroveň služeb z hlediska kvality a kvantity.
5. Měření spokojenosti zákazníků. Měření a hodnocení významnosti faktorů.
Metoda měření pomocí vnímaných diferencí. Poziční mapa podle spokojenosti
a významnosti. Metoda satisfakčních pyramid.
6. Package ve službách. Životní cyklus služeb. Sortiment organizace služeb.
7. Cenová tvorba v sektoru služeb.
8. Distribuce služeb.
9. Marketingová komunikace ve službách.
10.Lidský faktor ve službách. Interní marketing. Systémy kontroly práce
zaměstnanců organizace. Role zákazníků.
11.Materiální prostředí. Řízení prostředí. Vytváření vhodné atmosféry služeb.
12.Procesy ve službách. Sladění nabídky a poptávky po službách. Produktivita
práce ve službách.

Povinná literatura

KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of Marketing. London: Pearson Education, 2017. 736 p. ISBN 978-0134492513 .
RAŠOVSKÁ, Ida a Kateřina RYGLOVÁ. Management kvality v cestovním ruchu. Praha: Grada, 2017. 192 s. ISBN 978-80-247-5021-7.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb - efektivně a moderně. 2. aktual. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8.

Doporučená literatura

JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada, 2012. 320 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
KOTLER, Philip a Kevin KELLER. Marketing management. Přel. T. Juppa. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
ZEITHAML, V., M. J. BITNER and D. GREMLER. Services Marketing. 7th ed. New York: McGraw-Hill Education, 2018. 544 p. ISBN 978-0078112102 .