Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Business Marketing

Typ studia navazující magisterskémagisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0315/02
Zkratka BM
Název předmětu česky Business Marketing
Název předmětu anglicky Business Marketing
Kreditů 4
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.

Osnova předmětu

1.Úvod do business marketingu.Charakter business trhu.
2.Charakteristika prostředí na business trhu. Porterova teorie konkurenčních sil.
3.MIS na business trzích.
4.Výzkum na business trzích
5.Nákup na business trzích
6.Relační marketing.Význam relačního marketingu.
7.Měření spokojenosti zákazníků
8.Výběr cílových trhů. Segmentace. Cílový marketing. Positioning.
9.Business výrobky.
10.Business služby.
11.Cenové programy na business trzích.
12.Distribuce na business trzích. Logistika na business trzích.
13.Prodej na business trzích.
14.Komunikace na business trzích.

E-learning

Moodle - modul Spotřebitelské chování
https://lms.vsb.cz/course/view.php?id=127910

Povinná literatura

ALLOT, Philip. Integrated Business to Business Marketing. London: John Hunt Publishing, 2022. ISBN 9781789047790 .
BRENNAN, Ross, CANNING, Louise a McGRATH, Helen. Business-to-Business Marketing. London: SAGE Publications, 2024. ISBN 9781529791501 .
LOŠŤÁKOVÁ, Hana. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada, 2017. 320 s. ISBN 978-80-271-0419-2.

Doporučená literatura

HALL, Simon. Innovative B2B Marketing. London: Kogan Page, 2022. ISBN 781398604780.
MAKHITA, K. M., CANT, Michael Colin a THERON, Danie. Business-to-Business Marketing. 1st ed. Cape Town: Juta, 2016. pp. 352. ISBN 978-1-48512-122-0 .
MONCZKA, Robert et al. Purchasing and Supply Change Management. 6th ed. Mason: Cengage Learning, 2016. 888 p. ISBN 9781285869681.