Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2009/2010

E-marketing

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0319/01
Zkratka EM
Název předmětu česky E-marketing
Název předmětu anglicky E-marketing
Kreditů 3
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Ing. Martina Steinová, Ph.D.

Osnova předmětu

1. Úvod – vymezení problematiky, základní pojmy, změna podmínek, srovnání
rozdílů mezi klasickým a elektronickým marketingem.2. Internet – globální
informační síť, struktura uživatelů a její význam pro uplatňování internetu v
podniku, legislativní omezení, technické a ekonomické možnosti a omezení. 3.
Etapy začleňování Internetu do podnikových aktivit, změny v podniku
související se začleněním Internetu do podnikových aktivit.4. Práce s
internetem – vyhledávání informací při zpracování analýz makroprostředí a
konkrétního trhu, využití pro podporu rozhodování ve všech aspektech
podnikání.
5. Využití internetu pro marketingový výzkum - výhody a nevýhody využití
internetu pro marketingový výzkum, možnosti a omezení, srovnání s klasickými
metodami marketingového výzkumu. Specifické techniky marketingového výzkumu v
prostředí internetu.6. Vliv internetu na změny v marketingovém mixu –
základní
charakteristiky a specifika, strategii a taktiky.7. Internet v
marketingové
komunikaci – e-mail jako nástroj marketingové komunikace. WWW jako nástroj
marketingové komunikace.8. Podniková prezentace na WWW – základní
principy. Tvorba WWW stránek.9. Služby na internetu – charakter a povaha
služeb
poskytovaných elektronicky, specifika, možnosti a omezení.10. Segmentace na
internetu – přístupy k provádění segmentace v elektronickém prostředí,
segmenty versus komunity, cílený marketing.11. Zákazníci - vliv na změny v
chování zákazníků, změny v predispozicích zákazníků, kupní proces, technické
vybavení a počítačová gramotnost zákazníků. CRM – řízení vztahů se
zákazníky.12.
Elektronické obchody – typy, elektronických obchodů, modely, struktura
nabídek, přehled přístupů k zákazníkovi.13. Elektronické obchodování -
základní principy elektronického obchodování na průmyslových i spotřebních
trzích, dopady na vybrané aspekty marketingu a obchodu při realizaci
elektronického obchodu, změny procesů probíhajících uvnitř firem v souvislosti
s rozvojem elektronického obchodu. 14. Nákup v elektronickém obchodě –
praktická ukázka, možnosti, omezení. Platební podmínky – formy a preference
platebních operací, možnosti a omezení.

Povinná literatura

BUREŠOVÁ, Jitka. Online marketing: od webových stránek k sociálním sítím. Expert. Praha: Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-1680-5.

LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě. Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil, 2019. 329 s. ISBN 978-80-7555-084-2.

ULVR, Matěj. 7 pilířů efektivního online marketingu. Otevřeno. Praha: Nakladatelství Klika, 2022. ISBN 978-80-7666-089-2.

Doporučená literatura

JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Přilákejte návštěvníky a maximalizujte zisk. 3. vyd. Brno: Computer Press, 2020. 344 s. ISBN 978-80-251-5016-0.

ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Jihlava: Baroque Partners, 2016. 216 s. ISBN 9788027006441.