Skip to main content
Skip header

E-marketing

Summary

Cílem předmětu je naučit studenty využívat elektronická média v marketingu. Studentům je komplexně vysvětlen princip a zásady tvorby obsahu pro jednotlivá sociální média v organické i placené formě včetně vyhodnocení dosahu a úspěšnosti.

Literature

ZAHAY, Debra L.; LABRECQUE, Lauren; REAVEY, Brooke a ROBERTS, Mary Lou. Digital marketing: foundations and strategy. Fifth edition. Boston, MA: Cengage, [2024]. ISBN 978-0-357-72073-8.

JOHNE, Jane. Effectiveness of influencer marketing. Online. Wiesbaden, Germany: Springer Gabler, [2023]. ISBN 978-3-658-41297-5 .

TUTEN, Tracy L. Social media marketing. 4th edition. Los Angeles: SAGE, [2021]. ISBN 978-1-5297-3199-6.

Advised literature

SABIN-WILSON, Lisa. WordPress all-in-one for dummies. Online. 5th edition. For dummies. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, [2024]. ISBN 9781394225408 

BUTOW, Eric; ALLTON, Mike; HERMAN, Jenn; LIU, Stephanie a ROBINSON, Amanda. Ultimate guide to social media marketing. Irvine, CA: Entrepreneur Press, [2020]. ISBN 978-1-59918-674-0 


Language of instruction čeština, čeština, čeština
Code 116-0319
Abbreviation EM
Course title E-marketing
Coordinating department Department of Marketing and Business
Course coordinator Ing. Pavel Smutný, Ph.D.