Skip to main content
Skip header
Terminated in academic year 2009/2010

E-marketing

Type of study Follow-up Master
Language of instruction Czech
Code 116-0319/01
Abbreviation EM
Course title E-marketing
Credits 3
Coordinating department Department of Marketing and Business
Course coordinator Ing. Martina Steinová, Ph.D.

Subject syllabus

1. Úvod – vymezení problematiky, základní pojmy, změna podmínek, srovnání
rozdílů mezi klasickým a elektronickým marketingem.2. Internet – globální
informační síť, struktura uživatelů a její význam pro uplatňování internetu v
podniku, legislativní omezení, technické a ekonomické možnosti a omezení. 3.
Etapy začleňování Internetu do podnikových aktivit, změny v podniku
související se začleněním Internetu do podnikových aktivit.4. Práce s
internetem – vyhledávání informací při zpracování analýz makroprostředí a
konkrétního trhu, využití pro podporu rozhodování ve všech aspektech
podnikání.
5. Využití internetu pro marketingový výzkum - výhody a nevýhody využití
internetu pro marketingový výzkum, možnosti a omezení, srovnání s klasickými
metodami marketingového výzkumu. Specifické techniky marketingového výzkumu v
prostředí internetu.6. Vliv internetu na změny v marketingovém mixu –
základní
charakteristiky a specifika, strategii a taktiky.7. Internet v
marketingové
komunikaci – e-mail jako nástroj marketingové komunikace. WWW jako nástroj
marketingové komunikace.8. Podniková prezentace na WWW – základní
principy. Tvorba WWW stránek.9. Služby na internetu – charakter a povaha
služeb
poskytovaných elektronicky, specifika, možnosti a omezení.10. Segmentace na
internetu – přístupy k provádění segmentace v elektronickém prostředí,
segmenty versus komunity, cílený marketing.11. Zákazníci - vliv na změny v
chování zákazníků, změny v predispozicích zákazníků, kupní proces, technické
vybavení a počítačová gramotnost zákazníků. CRM – řízení vztahů se
zákazníky.12.
Elektronické obchody – typy, elektronických obchodů, modely, struktura
nabídek, přehled přístupů k zákazníkovi.13. Elektronické obchodování -
základní principy elektronického obchodování na průmyslových i spotřebních
trzích, dopady na vybrané aspekty marketingu a obchodu při realizaci
elektronického obchodu, změny procesů probíhajících uvnitř firem v souvislosti
s rozvojem elektronického obchodu. 14. Nákup v elektronickém obchodě –
praktická ukázka, možnosti, omezení. Platební podmínky – formy a preference
platebních operací, možnosti a omezení.

Literature

ZAHAY, Debra L.; LABRECQUE, Lauren; REAVEY, Brooke a ROBERTS, Mary Lou. Digital marketing: foundations and strategy. Fifth edition. Boston, MA: Cengage, [2024]. ISBN 978-0-357-72073-8.

JOHNE, Jane. Effectiveness of influencer marketing. Online. Wiesbaden, Germany: Springer Gabler, [2023]. ISBN 978-3-658-41297-5 .

TUTEN, Tracy L. Social media marketing. 4th edition. Los Angeles: SAGE, [2021]. ISBN 978-1-5297-3199-6.

Advised literature

SABIN-WILSON, Lisa. WordPress all-in-one for dummies. Online. 5th edition. For dummies. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, [2024]. ISBN 9781394225408 

BUTOW, Eric; ALLTON, Mike; HERMAN, Jenn; LIU, Stephanie a ROBINSON, Amanda. Ultimate guide to social media marketing. Irvine, CA: Entrepreneur Press, [2020]. ISBN 978-1-59918-674-0