Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Terminated in academic year 2011/2012

E-marketing

Typ studia bakalářskénavazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0319/02
Zkratka EM
Název předmětu česky E-marketing
Název předmětu anglicky E-marketing
Kreditů 4
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Ing. Martina Steinová, Ph.D.

Subject syllabus

1. Úvod – Co je to e-marketing? Pojmy e-marketing, e-business, e-commerce. Vymezení problematiky, služby elektronických médií. Internet – globální informační síť, struktura uživatelů, legislativní omezení, technické a ekonomické možnosti a omezení. Začleňování internetu do podnikových aktivit.
2. Využití elektronických médií pro marketingový výzkum – výhody a nevýhody využití, možnosti a omezení, srovnání s klasickými metodami marketingového výzkumu. Specifické techniky marketingového výzkumu v elektronickém prostředí – elektronické dotazování, elektronické pozorování, experiment. Tvorba dotazníků a anket v elektronickém prostředí. Jejich zpracování a prezentace výsledků.
3. E-marketingová komunikace – charakteristiky elektronických médií pro marketingovou komunikaci. Podniková prezentace na www – základní principy. Obsah www stránek. Prezentace v dalších elektronických médiích.
4. Správa a hodnocení webů
5. E-marketing – reklama v prostředí elektronických médií. Strategie a taktiky. Cílení. Měření účinnosti. Marketing v PPC systémech.
6. Podpora prodeje v prostředí elektronických médií. Podpora směrem ke spotřebitelům. Podpora směrem k obchodním článkům. Přímý marketing v prostředí elektronických médií. Proces přímého marketingu na www stránkách Přímý marketing formou e-mailových zásilek. Přímý marketing prostřednictvím dalších elektronických médií.
7. Public Relations v prostředí elektronických médií. Vztahy s tiskem prostřednictvím www stránek, tiskové zprávy zasílané e-mailem. Využití ostatních elektronických médii pro PR aktivity. Publicita produktu. Podniková komunikace.
8. Virální marketing. Cíle, strategie a taktiky. Měření efektu.
9. E-business – pochopení základních procesů. Řízení obchodu elektronicky, řízení vztahů se zákazníky, řízení řetězce dodavatelů, plánování zdrojů.
10. E-commerce - elektronické obchodování – základní principy elektronického obchodování na průmyslových i spotřebních trzích, dopady na vybrané aspekty marketingu a obchodu při realizaci elektronického obchodu, změny procesů probíhajících uvnitř firem v souvislosti s rozvojem elektronického obchodu. typy elektronických obchodů, modely, struktura nabídek, přehled přístupů k zákazníkovi.
11. E-procurement – elektronická tržiště, jejich typy, základní pravidla a principy. Legislativní podpora. Proces dynamických aukcí. Řízeni e-procurement.
12. Marketing na sociálních médiích

Literature

BUREŠOVÁ, Jitka. Online marketing: od webových stránek k sociálním sítím. Expert. Praha: Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-1680-5.

LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě. Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil, 2019. 329 s. ISBN 978-80-7555-084-2.

ULVR, Matěj. 7 pilířů efektivního online marketingu. Otevřeno. Praha: Nakladatelství Klika, 2022. ISBN 978-80-7666-089-2.

Advised literature

JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Přilákejte návštěvníky a maximalizujte zisk. 3. vyd. Brno: Computer Press, 2020. 344 s. ISBN 978-80-251-5016-0.

ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Jihlava: Baroque Partners, 2016. 216 s. ISBN 9788027006441.