Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2022/2023

Spotřebitelské chování

Typ studia bakalářskénavazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0320/02
Zkratka SCH
Název předmětu česky Spotřebitelské chování
Název předmětu anglicky Consumer Behaviour
Kreditů 4
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.

Osnova předmětu

1. Úvod do teorie spotřebitelského chování
2. Segmentace trhu a positioning
3. Modely spotřebitelského chování
4. Role hodnot a kultury
5. Subkultura a společenské faktory
6. Přesvědčování pomocí sociálního vlivu
7. Vnímání a pozornost spotřebitele
8. Postoje a úsudky
9. Online spotřebitelské chování
10. Současné strategie oslovení zákazníka
11. Reakce zákazníka

Povinná literatura

HOYER, D. W., MacINNIS, D. and R. PIETERS. Consumer Behaviour. 8th ed. Mason: South-Western Cengage Learning, 2023. 544 s. ISBN 978-0357721292 .
KOUDELKA, Jan. Spotřebitelé a marketing. Praha: C. H. Beck, 2018. 384 s. ISBN 978-80-7400-693-7.
MORAVEC, Tomáš a Jan PASTORČÁK. Spotřebitel a podnikatel na dynamicky se rozvíjejícím trhu. Praha: C. H. Beck, 2019. 368 s. ISBN 978-80-7400-745-3.

Doporučená literatura

BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". Přeložila Libuše MOHELSKÁ. Brno: BizBooks, 2012. 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5.
REIDL, Andreas. Senior - zákazník budoucnosti: marketing orientovaný na generaci 50+. Přeložila Renáta RYKROVÁ, Alice VAŇOURKOVÁ. Brno: BizBooks, 2012. 256 s. ISBN 978-80-265-0018-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka et al. Chování zákazníka. Praha: Grada, 2012. 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3.