Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2012/2013

Řízení maloobchodu

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0324/02
Zkratka RMO
Název předmětu česky Řízení maloobchodu
Název předmětu anglicky Retail Management
Kreditů 3
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Ing. Petra Klapilová Krbová, Ph.D.

Osnova předmětu

1. Úvod do maloobchodu.
2. Historické souvislosti vzniku a vývoje maloobchodu.
3. Analýza maloobchodu.
4. Maloobchodní mix.
5. Produkt a sortiment maloobchodu.
6. Cena a distribuce jako prvky maloobchodního mixu.
7. Nákupní atmosféra.
8. In-store komunikace.
9. Význam privátních značek v maloobchodě.
10. Lidské zdroje v maloobchodě.
11. Etické aspekty a práva spotřebitele.
12. Specifika marketingového výzkumu v maloobchodě.
13. Maloobchodní trendy a směry vývoje.

Povinná literatura

BÁRTA, V., L. PÁTÍK a M. POSTLER. Retail marketing. Praha: Management Press. 2009. 326 s. ISBN 978-80-7261-207-9.
CIMLER, Petr a Dana ZADRAŽILOVÁ. Retail management. Praha: Management Press, 2007. 307 s. ISBN 978-80-7261-167-6.
SPILKOVÁ, Jana. Geografie maloobchodu a spotřeby. Praha: Karolinum, 2012. 245 s. ISBN 978-80-246-1951-4.
ZENTES, J., D. MORSCHETT a H. SCHRAMM-KLEIN. Strategic Retail Management. 2nd Edition. Wiesbaden: Gabler. 2011. 445 s. ISBN 978-3-8349-2536-7 .

Doporučená literatura

BOČEK, M., D. JESENSKÝ a D. KROFIÁNOVÁ. POP - in-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. Praha: Grada Publishing, 2009. 215 s. ISBN 978-80-247-2840-7.
FINNE, Sami a Hanna SIVONEN. The Retail Value Chain. London: Kogan Page Limited, 2009. 369 s. ISBN 978-7494-5456-2.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing. 2009. 232 s. ISBN 978-80-247-2049-4.