Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Jazyk a styl žurnalistických žánrů

Anotace

Jednosemestrální výuka doplňuje studium předmětu Stylistika v žurnalistice teoretickými, ale hlavně praktickými poznatky z oblasti nejfrekventovanějších žánrů současné žurnalistiky (světové, převážně anglo-americké, i domácí).

Povinná literatura

DOČEKALOVÁ, M. (2006, 2009, 2010). Tvůrčí psaní pro každého 1, 2, 3. Praha: Grada Publishing.
JUNKOVÁ, B. (2010). Jazyková dynamika současné publicistiky. Praha: ARSCI.
KRAUS, J. (2008). Jazyk v proměnách komunikačních médií. Praha: Karolinum.
SRPOVÁ, H. (1987). K aktualizaci a automatizaci v současné psané publicistice. Ostrava: OU.

Doporučená literatura

AITCHISON, J. and LEWIS, D. (eds.). (2004). New Media Language. New York–London: Routledge.
DAY, N. (1996). Sensational TV. Trash or Journalism? Springfield: Enslow Publishers.
EHRLICH, M. C. (1996). The Journalism of Outrageousness. Tabloid Television News vs. Investigative News. Columbia: Association for Education in Journalism and Mass Communication.


Jazyk výuky čeština
Kód 116-0349
Zkratka JSŽŽ
Název předmětu česky Jazyk a styl žurnalistických žánrů
Název předmětu anglicky Language and the Style of Journalistic Genres
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu doc. PhDr. Hana Srpová, CSc.