1. Média v české společnosti – úloha žurnalistiky, postavení médií v současné společnosti. Výkonnost ekonomiky.
2. Základní dělení médií podle způsobu přenosu informací, podle oborového zaměření. Média zaměřená na ekonomické informace. Trh práce.
3. Zpráva – vznik a vývoj, zpráva a její druhy, stavba zprávy (obrazová+zvuková), zpravodajství v nestandardních- extrémních situacích, analýza současného zpravodajství v médiích. Cenový a fiskální vývoj.
4. Reportáž, vývoj a dnešní podoba v různých typech médií, reportážní detaily, stavba reportáže. Měnová politika.
5. Interview - základní žurnalistická metoda, vývoj a jeho dnešní podoba, pravidla interview, analýza současného interview v českých médiích. Vývoj reálné ekonomiky- Zemědělství.
6. Specifika práce žurnalisty v jednotlivých médiích (zdroje a získávání informací a jejich zpracování). Vývoj reálné ekonomiky – Průmysl.
7. Prolínání žánrů. Práce s jazykem. Požadavky na stručnost, žurnalista-tlumočník, jazyková klišé, práce s čísly. Vývoj reálné ekonomiky - Stavebnictví.
8. Investigativní žurnalistika, rešerše, práce s archivem, internetem, anonymní zdroje. Vývoj reálné ekonomiky – Zahraniční obchod.
9. Základy redigování v tištěných médiích (obsah, jazyk, formálnost, etika) a prezentace (titulek, čitelnost textu, fotografie). Vývoj reálné ekonomiky - Vnitřní obchod.
10. Základy redigování v elektronických médiích. Prezentace v rozhlase – práce se zvukem, živé vysílání, prostředky v udržení pozornosti, střih. Prezentace v televizi – práce s obrazem a zvukem, střih. Prezentace na internetu – interaktivita, odkazy, práce s obrazem a zvukem. Analýza ekonomického zpravodajství a publicistiky v médiích.
2. Základní dělení médií podle způsobu přenosu informací, podle oborového zaměření. Média zaměřená na ekonomické informace. Trh práce.
3. Zpráva – vznik a vývoj, zpráva a její druhy, stavba zprávy (obrazová+zvuková), zpravodajství v nestandardních- extrémních situacích, analýza současného zpravodajství v médiích. Cenový a fiskální vývoj.
4. Reportáž, vývoj a dnešní podoba v různých typech médií, reportážní detaily, stavba reportáže. Měnová politika.
5. Interview - základní žurnalistická metoda, vývoj a jeho dnešní podoba, pravidla interview, analýza současného interview v českých médiích. Vývoj reálné ekonomiky- Zemědělství.
6. Specifika práce žurnalisty v jednotlivých médiích (zdroje a získávání informací a jejich zpracování). Vývoj reálné ekonomiky – Průmysl.
7. Prolínání žánrů. Práce s jazykem. Požadavky na stručnost, žurnalista-tlumočník, jazyková klišé, práce s čísly. Vývoj reálné ekonomiky - Stavebnictví.
8. Investigativní žurnalistika, rešerše, práce s archivem, internetem, anonymní zdroje. Vývoj reálné ekonomiky – Zahraniční obchod.
9. Základy redigování v tištěných médiích (obsah, jazyk, formálnost, etika) a prezentace (titulek, čitelnost textu, fotografie). Vývoj reálné ekonomiky - Vnitřní obchod.
10. Základy redigování v elektronických médiích. Prezentace v rozhlase – práce se zvukem, živé vysílání, prostředky v udržení pozornosti, střih. Prezentace v televizi – práce s obrazem a zvukem, střih. Prezentace na internetu – interaktivita, odkazy, práce s obrazem a zvukem. Analýza ekonomického zpravodajství a publicistiky v médiích.