Skip to main content
Skip header

Economic journalism

Summary

Cílem předmětu Ekonomická žurnalistika je propojit ekonomické znalosti studentů se znalostmi tvorby žurnalistických žánrů. Studentům jsou vysvětlovány jednotlivé žurnalistické žánry a jejich vhodnost využití při prezentování ekonomických ukazatelů, vývoje hospodářství či významných změn ekonomických pravidel.

Literature

CAMPBELL, R., CH. MARTIN and B. FABOS. Media & Culture: An Introduction to Mass Communication. 12th ed. Bedford/St. Martin's, Macmillan Learning,2019, 517 p. ISBN 1457668742 .
HAYES, Keith. Business Journalism: How to Report on Business and Economics. New York: Apress, 2013. 248 p. ISBN 978-1430263494 .
SCARAVELLI, Kim. Making Words Work: A Practical Guide To Writing Powerful Content. 2022, 220 p. ISBN 978-0228870074 .

Advised literature

BAKER, E. Media Concentration and Democracy: Why Ownership Matters. Cambridge: Cambridge University Press. 2012. Online ISBN 9780511810992 .
HAYES, Keith. Business Journalism: How to Report on Business and Economics. New York: Apress, 2013. 248 pp. ISBN 978-1430263494 .
SCHREIM, Sam, Storytelling with Charts: A Data & Text Visualization Guide for Business, Professionals and Non-Professionals: A tutorial to quickly master the art and science of telling engaging stories with charts. 84 p. ISBN 979-8372066199 .


Language of instruction čeština, čeština
Code 116-0352
Abbreviation EŽU
Course title Economic journalism
Coordinating department Department of Marketing and Business
Course coordinator doc. PhDr. Hana Srpová, CSc.