1. Média, definice, funkce, veřejné mínění, interakce média-realita-
veřejné mínění, účinek mediálních sdělení na vnímání reality.
2. Dějiny myšlení o médiích I. Teoretická východiska sociologické reflexe
médií.
3. Dějiny myšlení o médiích II. (McQuail, Postman, Lazarsfeld atd.)
4. Obsahová analýza mediálních sdělení – teoretická východiska, teorie
agenda setting, agenda cutting
5. Praktická aplikace obsahové analýzy a její metodologie. Proces
zpracovávání a vyhodnocování mediálních sdělení. Praktické uplatnění obsahové
analýzy. Vyhodnocování analyzovaných dat. Zadání výzkumného projektu studentům.
6. Analýza zpravodajských, publicistických a politických pořadů
elektronických médií.
7. Média a politika (vzájemné ovlivňování). Pojetí moci. Vztah masové
komunikace a moci.)
8. Centrum a periferie v médiích. Percepce regionální problematiky v
médiích.
9. Menšiny v médiích. Genderové stereotypy a způsob mediální prezentace
žen. Neziskový sektor, humanitární organizace a média. Média v roli
destruktéra nebo naopak udržovatele mýtů a předsudků.
10. Globalizace a média. Vzájemné ovlivňování, činnost nadnárodních
mediálních korporací. Události globálního významu v reflexi médií (války,
přírodní katastrofy v „přímém přenosu“).
11. Ekonomika a média. Vzájemná závislost médií a světa byznysu. Jejich
koexistence a střety.
12. Sociální zodpovědnost. Projekty sociální zodpovědnosti ekonomických
subjektů a jejich mediální obraz.
13. Vyhodnocení studentských projektů a diskuze nad jejich závěry.
veřejné mínění, účinek mediálních sdělení na vnímání reality.
2. Dějiny myšlení o médiích I. Teoretická východiska sociologické reflexe
médií.
3. Dějiny myšlení o médiích II. (McQuail, Postman, Lazarsfeld atd.)
4. Obsahová analýza mediálních sdělení – teoretická východiska, teorie
agenda setting, agenda cutting
5. Praktická aplikace obsahové analýzy a její metodologie. Proces
zpracovávání a vyhodnocování mediálních sdělení. Praktické uplatnění obsahové
analýzy. Vyhodnocování analyzovaných dat. Zadání výzkumného projektu studentům.
6. Analýza zpravodajských, publicistických a politických pořadů
elektronických médií.
7. Média a politika (vzájemné ovlivňování). Pojetí moci. Vztah masové
komunikace a moci.)
8. Centrum a periferie v médiích. Percepce regionální problematiky v
médiích.
9. Menšiny v médiích. Genderové stereotypy a způsob mediální prezentace
žen. Neziskový sektor, humanitární organizace a média. Média v roli
destruktéra nebo naopak udržovatele mýtů a předsudků.
10. Globalizace a média. Vzájemné ovlivňování, činnost nadnárodních
mediálních korporací. Události globálního významu v reflexi médií (války,
přírodní katastrofy v „přímém přenosu“).
11. Ekonomika a média. Vzájemná závislost médií a světa byznysu. Jejich
koexistence a střety.
12. Sociální zodpovědnost. Projekty sociální zodpovědnosti ekonomických
subjektů a jejich mediální obraz.
13. Vyhodnocení studentských projektů a diskuze nad jejich závěry.