Skip to main content
Skip header

Mass communication

Summary

Student bude v rámci přednáškové části seznámen s teoretickými východisky
uvažování o médiích, se základy sociologie médií. Získá teoretické i praktické znalosti a dovednosti v metodě obsahové analýzy mediálních sdělení a v teorii agendy setting. V seminářích bude přiblížena konkrétní aplikace teoretických základů na konkrétní oblasti a problémy společenského života. Bude analyzován jejich obraz v médiích, příčiny a důsledky tohoto mediálního profilu. (menšiny, regionální problematika, politika, rovnoprávnost žen atd.).

Literature

BAKER, E. Media concentration and democrary: why ownership matters. Cambridge: Cambridge 2007

Advised literature

BERGER, A. A. Media Research Techniques. California: Sage Publications, 2006.
Allison Cavanagh: Sociology in the Age of the Internet. McGraw-Hill International, 2007.


Language of instruction čeština, čeština
Code 116-0353
Abbreviation MAKO
Course title Mass communication
Coordinating department Department of Marketing and Business
Course coordinator Ing. Jana Gibarti, Ph.D.