Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Marketingové řízení

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky angličtina
Kód 116-0508/01
Zkratka MME
Název předmětu česky Marketingové řízení
Název předmětu anglicky Marketing Management
Kreditů 5
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.

Osnova předmětu

1. Obsah marketingového řízení. Marketér a jeho role. Typy marketingových pozicí.
2. Vnitřní analýza. Frekvenční a zakázkový marketing. ABC analýza. Portfolio analýzy.
3. Analýza ziskovosti a marketingové produktivity. Tvorba marketingového rozpočtu. Model D. C. Little.
4. Analýza trhu. Analýza primární a selektivní poptávky. Segmentace a identifikace potenciálních cílových trhů.
5. Měření trhu. Absolutní a relativní tržní indikátory. Index kupní síly. Analýza PRIZM.
6. Analýza zákazníka. Model černé skříňky. Sekvenční model. Matice konverze. Adopční křivka.
7. Analýza konkurence. Identifikace konkurenční výhody. Porterova analýza. Zdroje konkurenční výhody.
8. Analýza maloobchodu. Kvantitativní a kvalitativní analýza maloobchodu. Indikátory distribuce.
9. Cíle a strategie společnosti. Marketingové cíle a strategie. Ofenzivní a defenzivní strategie.
10. Výrobkové programy. Elementy výrobku. Typy nových výrobků. Rozhodnutí o značce. Rozhodnutí o balení.
11. Reklamní cíle a programy. Cíle a programy podpory prodeje. Rozpočet pro podporu prodeje.
12. Cenové programy. Cenové cíle. Tržní, nákladová a konkurenční tvorba cen. Oceňování nových výrobků.
13. Prodejní a distribuční programy. Struktura a organizace distribučního kanálu.
14. Kontrola marketingového plánu. Výkonové míry. Identifikace typů odchylek v marketingovém plánu.

E-learning

LMS Moodle

Povinná literatura

DIBB, Sally et al. Marketing Concepts and Strategies. 9th ed. Mason: South-Western Cengage Learning, 2023. ISBN 978-1473778580.
KOTLER, Philip, KELLER Kevin Lane a CERNEV, Alexander. Marketing Management. 16th ed. London: Pearson, 2022. ISBN 978-0137344161 .
MARSHALL, Greg and Mark JOHNSTON. Marketing Management. 4th ed. New York: McGraw Hill, 2023. ISBN 978-1260381917 .

Advised literature

FERELL, O. C., HARTLINE, Michael a HOCHSTEIN, Bryan. Marketing Strategy. 8th ed. Mason: South-Western Cengage Learning, 2022. ISBN 978-0357516300 .
HOLLENSEN, Svend. Marketing Management. A Relationship Approach. 4th ed. Harlow: Prentice Hall, 2019. 728 p. ISBN 978-1292291444 .
IACOBUCCI, Dawn. Marketing Management. 6th ed. Mason: South-Western Cengage Learning, 2022. 336. pp. ISBN 978-0357635087 .