Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Terminated in academic year 2012/2013

Obchodní podnikání

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 116-0947/01
Zkratka DOP
Název předmětu česky Obchodní podnikání
Název předmětu anglicky Business Venture
Kreditů 10
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu Ing. Miluše Hluchníková, CSc.

Subject syllabus

Vychází ze skutečnosti, že současný obchod jako předmět činnosti nabývá
nebývalého významu a zároveň představuje jistým způsobem specifický soubor
činností, jejichž zvláštnostem je třeba přizpůsobit věcný a procesní obsah
fungování obchodní firmy, vč. jejího řízení a managerského rozhodování. Je
zaměřen na rozšíření poznatků využitelných pro praxi obchodního managementu s
důrazem na ekonomické výsledky řízení firmy malé a střední velikosti. Při
výuce
budou využity propočty a případové studie z praxe obchodních firem.

Literature

Pražská, L., Jindra, J. Obchodní podnikání. Retail management. Praha:
Management Press, 2002
Pražská, L. a kol. Globalizace a obchod. Praha: VŠE, 2000
Valach, J. a kol. Finanční řízení podniku. Praha: EKOPRESS, 1997
Zadražilová, D., Khelerová,V. Management obchodní firmy. Praha: Grada
Publishing, 1994
Mařík,M. Finanční analýza a plánování v obchodních podnicích. Praha:
VŠE, 1995
Burstiner, I. Základy maloobchodního podnikání. Praha: Victoria
Publishing, 1994
Pernica, P. Logistický management. Teorie a podniková praxe. Praha:
RADIX, spol. s. r. o., 1998. 664 s. ISBN 80-86031-13-6
Kotler, Ph. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 2001. 720
s. ISBN 80-247-0016-6
Jobber, D. a Lancaster, G. Managment prodeje. Praha: Computer Press,
2001
Lýková, J. Jak organizovat a řídit úspěšný prodej. Praha: Grada
Publishing, 2002
ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s. 2009. 240 s. ISBN 978-80-247-2049-4.

Advised literature

No advised literature has been specified for this subject.