Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Strategic Marketing Management

Typ studia doktorské
Jazyk výuky angličtina
Kód 116-9549/01
Zkratka SMM
Název předmětu česky Strategic Marketing Management
Název předmětu anglicky Strategic Marketing Management
Kreditů 10
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.

Osnova předmětu

Content of marketing management. Strategic Marketing analysis as base for marketing plan. Analytical methods. Internal analysis. Productivity and profitability analysis. External analysis. Customer analysis. Competitor analysis. Retailer analysis. Company strategy and goals. Marketing strategies and goals. Product programs. Price programs. Advertising programs. Sales promotion programs. Distribution programs. Organization of marketing activities. Marketing plan, its implementation and controlling. Marketing audit. Marketing models.

Povinná literatura

ALLAN, Dibb. Marketingový plán na jednu stránku. Praha: Grada, 2020. 224 s. ISBN 978-80-271-2591-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
MARSHALL, Greg a Mark JOHNSTON. Marketing Management. 4th ed. New York: McGraw Hill, 2023. 480 s. ISBN 978-1260381917 .

Doporučená literatura

DIBB, Sally et al. Marketing Concepts and Strategies. 9th ed. Mason: South-Western Cengage Learning, 2023. 918 s. ISBN 978-1473778580.
JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ. Moderní retail marketing. Praha: Grada, 2020. 240 s. ISBN 978-80-271-1384-2.
MACHKOVÁ, Hana a Martin MACHEK. Mezinárodní marketing. Praha: Grada, 2021. 208 s.ISBN 978-80-271-3006-1.