Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Strategic Marketing Management

Typ studia doktorské
Jazyk výuky angličtina
Kód 116-9549/02
Zkratka SMM
Název předmětu česky Strategic Marketing Management
Název předmětu anglicky Strategic Marketing Management
Kreditů 10
Garantující katedra Katedra marketingu a obchodu
Garant předmětu doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.

Subject syllabus

1. Vnitřní analýza. Analýza ABC. Portfolio analýzy. Frekvenční a zakázkový marketing.
2. Analýza ziskovosti a marketingové produktivity. Analýza krycího příspěvku. Model A. D. Little.
3. Analýza a měření trhu. Segmentace trhu. Shluková analýza. Metody výpočtu absolutního a relativního potenciálu trhu. Index kupní síly. Geodemografická analýza PRIZM.
4. Analýza konkurence. Porterova analýza konkurenčních sil. Poziční mapy. Zdroje konkurenční výhody.
5. Analýza zákazníka. Model černé skříňky. Sekvenční model. Model konverze. Měření spokojenosti zákazníků. Metoda satisfakčních pyramid. Metoda vnímaných diferencí.
6. Analýza maloobchodu. Kvantitativní analýza maloobchodu. Měření intenzity distribuce. Kvalitativní analýza maloobchodu. Shopscore audit.
7. Marketingové strategie, jejich kvalifikace a vhodnost použití. Útočné a obranné strategie.
8. Marketingový audit.
9. Marketingové modely. Křivka životnosti výrobku. Adopční křivka. Cenové modely. Komunikační modely.

Literature

ALLAN, Dibb. Marketingový plán na jednu stránku. Praha: Grada, 2020. 224 s. ISBN 978-80-271-2591-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
MARSHALL, Greg a Mark JOHNSTON. Marketing Management. 4th ed. New York: McGraw Hill, 2023. 480 s. ISBN 978-1260381917 .

Advised literature

DIBB, Sally et al. Marketing Concepts and Strategies. 9th ed. Mason: South-Western Cengage Learning, 2023. 918 s. ISBN 978-1473778580.
JADERNÁ, Eva a Hana VOLFOVÁ. Moderní retail marketing. Praha: Grada, 2020. 240 s. ISBN 978-80-271-1384-2.
MACHKOVÁ, Hana a Martin MACHEK. Mezinárodní marketing. Praha: Grada, 2021. 208 s.ISBN 978-80-271-3006-1.