1. Úvod do problematiky mezinárodního podnikání.
2. Podnikání na mezinárodních trzích, podstata, specifika a rizika. Globalizační tendence ve světové ekonomice a podnikání na mezinárodních trzích. Prostředí v mezinárodním podnikání (ekonomické, politické, právní, technologické, sociální a kulturní).
3. Podnikatelské aktivity a jejich internacionalizace. Teoretické přístupy k internacionalizaci podnikatelských aktivit (internalizační teorie, teorie mezinárodního životního cyklu produktu, krokové přístupy, síťový přístup aj.).
4. Teorie mezinárodního podnikání.
5. Subjekty realizující mezinárodní podnikatelské aktivity a jejich kategorizace. Měření míry internacionalizace podnikatelských subjektů (individuální indikátory, měření regionální diverzifikace, komplexní indexy).
6. Nadnárodní podniky, jejich vznik a rozvoj. Formy uspořádání nadnárodních podniků. Nadnárodní společnosti v Evropské unii a České republice.
7. Malé a střední podniky a jejich specifika v mezinárodním podnikání. Podpora malých a středních podniků z národních i mezinárodních zdrojů. Podpora mezinárodních aktivit malých a středních firem.
8. Management mezinárodních podnikatelských aktivit. Rozhodnutí při internacionalizaci podnikatelských aktivit (o vstupu, o lokalizaci podnikatelských aktivit, o metodě vstupu).
9. Faktory determinující internacionalizaci podnikatelských aktivit. Faktory vnějšího prostředí (prostředí národního státu, prostředí světové ekonomiky). Faktory interního prostředí.
10. Mezinárodní podnikání prizmatem finančních aspektů (zdroje financování mezinárodního podnikání, finanční řízení v mezinárodním podnikání). Mezinárodní finance (finanční systém, měnové kurzy, PZI).
11. Mezinárodní podnikání a Evropská unie. Vnitřní trh Evropské unie a tzv. základní ekonomické svobody. Politiky a aktivity EU podporující rozvoj podnikatelského prostředí (průmyslová politika aj.).
12. Mezinárodní podnikání prizmatem ochrany hospodářské soutěže. Veřejná podpora podniků na vnitřním trhu.
13. Podnikání v ČR a jeho podpora v mezinárodním kontextu. Podpora podnikání a proexportní politika v České republice a její zařazení do mezinárodních systémů. Institucionální podpora podnikatelských subjektů v ČR (MPO, EGAP, CzechInvest, CzechTrade, Česká exportní banka, ČMZRB, aj.).
14. Aktuální otázky mezinárodního podnikání.
2. Podnikání na mezinárodních trzích, podstata, specifika a rizika. Globalizační tendence ve světové ekonomice a podnikání na mezinárodních trzích. Prostředí v mezinárodním podnikání (ekonomické, politické, právní, technologické, sociální a kulturní).
3. Podnikatelské aktivity a jejich internacionalizace. Teoretické přístupy k internacionalizaci podnikatelských aktivit (internalizační teorie, teorie mezinárodního životního cyklu produktu, krokové přístupy, síťový přístup aj.).
4. Teorie mezinárodního podnikání.
5. Subjekty realizující mezinárodní podnikatelské aktivity a jejich kategorizace. Měření míry internacionalizace podnikatelských subjektů (individuální indikátory, měření regionální diverzifikace, komplexní indexy).
6. Nadnárodní podniky, jejich vznik a rozvoj. Formy uspořádání nadnárodních podniků. Nadnárodní společnosti v Evropské unii a České republice.
7. Malé a střední podniky a jejich specifika v mezinárodním podnikání. Podpora malých a středních podniků z národních i mezinárodních zdrojů. Podpora mezinárodních aktivit malých a středních firem.
8. Management mezinárodních podnikatelských aktivit. Rozhodnutí při internacionalizaci podnikatelských aktivit (o vstupu, o lokalizaci podnikatelských aktivit, o metodě vstupu).
9. Faktory determinující internacionalizaci podnikatelských aktivit. Faktory vnějšího prostředí (prostředí národního státu, prostředí světové ekonomiky). Faktory interního prostředí.
10. Mezinárodní podnikání prizmatem finančních aspektů (zdroje financování mezinárodního podnikání, finanční řízení v mezinárodním podnikání). Mezinárodní finance (finanční systém, měnové kurzy, PZI).
11. Mezinárodní podnikání a Evropská unie. Vnitřní trh Evropské unie a tzv. základní ekonomické svobody. Politiky a aktivity EU podporující rozvoj podnikatelského prostředí (průmyslová politika aj.).
12. Mezinárodní podnikání prizmatem ochrany hospodářské soutěže. Veřejná podpora podniků na vnitřním trhu.
13. Podnikání v ČR a jeho podpora v mezinárodním kontextu. Podpora podnikání a proexportní politika v České republice a její zařazení do mezinárodních systémů. Institucionální podpora podnikatelských subjektů v ČR (MPO, EGAP, CzechInvest, CzechTrade, Česká exportní banka, ČMZRB, aj.).
14. Aktuální otázky mezinárodního podnikání.