Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Terminated in academic year 2016/2017

Struktura médií a jejich specifika B

Typ studia bakalářské
Jazyk výuky čeština
Kód 121-0324/01
Zkratka SMJS B
Název předmětu česky Struktura médií a jejich specifika B
Název předmětu anglicky Media Structure and their Specifics B
Kreditů 3
Garantující katedra Katedra ekonomické žurnalistiky
Garant předmětu Mgr. Ivana Šuláková

Subject syllabus

Osnova předmětu:

1) Struktura médií, současný stav a dynamické trendy vývoje
2) Média v české společnosti – úloha žurnalistiky, postavení médií v
současné společnosti
3) Základní dělení médií podle způsobu přenosu informací, podle oborového
zaměření
4) Média zaměřená na ekonomické informace
5) Specifika práce žurnalisty v jednotlivých médiích (zdroje a získávání
informací a jejich zpracování)
6) Shodné a rozdílné prvky práce v jednotlivých druzích médií
7) Nová média a digitální technologie, především internet.
8) Agenturní žurnalistika
9) Analýza současné produkce našich médií.
10) Etika rozhodování v novinářské praxi
11) Praktické seznámení se s chodem různých typů médií – průběžně

Literature

Kunczik, M. Základy masové komunikace. Praha: Karolinum 1995.
Russ-Mohl, S. Kompletní průvodce praktickou žurnalistikou. Překlad Hana Bakičová,Grada, 2005.
Trunečková, L. Tiskové agentury. (kapitoly 1, 2 a 4), Karolinum, Praha, 1997.
Respekt, Týden, Euro, Euro, Marketing, média, denní tisk

Advised literature

Boyd A. Příručka pro novináře - zpravodajství v rozhlase a televizi. Praha: CNŽ, 1995 - kapitoly 4, 8, 16 (psaní pro rozhlas,interview, moc médií,svoboda, zodpovědnost).
Halada, J.; Osvaldová, B. a kol. Praktická encyklopedie žurnalistiky. Praha: Libri, 2002.