Posluchači bakalářského studia by se měli v tomto dvousemestrovém předmětu
postupně zorientovat v současné struktuře médií a osvojit si základní
znalosti o odlišnostech novinářské práce v tisku, rozhlase, televizi,
tiskových agenturách a internetových médiích. Současně by se měli seznámit se
základními žurnalistickými tématy a rubrikami, které tato média nabízejí.
Předmět je tak nejen úvodem do studia žurnalistiky, ale dává do společenských
i dobových souvislostí masová média, přiblíží i díky hostům ve výuce
jednotlivé typy médií a základy žurnalistické práce.
Povinná literatura
Kunczik, M. Základy masové komunikace. Praha: Karolinum 1995.
Russ-Mohl, S. Kompletní průvodce praktickou žurnalistikou. Překlad Hana Bakičová,Grada, 2005.
Trunečková, L. Tiskové agentury. (kapitoly 1, 2 a 4), Karolinum, Praha, 1997.
Respekt, Týden, Euro, Euro, Marketing, média, denní tisk
Doporučená literatura
Boyd A. Příručka pro novináře - zpravodajství v rozhlase a televizi. Praha: CNŽ, 1995 - kapitoly 4, 8, 16 (psaní pro rozhlas,interview, moc médií,svoboda, zodpovědnost).
Halada, J.; Osvaldová, B. a kol. Praktická encyklopedie žurnalistiky. Praha: Libri, 2002.