Cílem předmětu je seznámit frekventanty s vývojem, současností a perspektivami žurnalistiky v online prostředí, se specifikaci online žurnalistiky a s nástroji, které ke své práci používá. Absolvent předmětu je vybaven nezbytnými teoretickými i praktickými znalostmi, které potřebuje k samostatné práci online žurnalisty. Předmět reflektuje aktuální trendy a směry vývoje, proto je následně uvedená osnova předmětu pouze orientační.
ŠMÍD, M. Žurnalistika v informační společnosti: Intrenet a digitalizace žurnalistiky. Praha, Institut sociálních vztahů, 2006, 130 s. ISSN 1801-5999.
KRAS, P. Internet v kostce. 2. vyd., Halvíčkův Brod, Fragment, 2002, 144 s. ISBN 80-7200-510-3.
ŠMÍD, M. Média a internet, TV Nova a já. 1. vyd., Praha, Institut sociálních vztahů, 2000, 231 s. ISBN 80-85866-69-2.