Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2016/2017

Mediální plánování a výzkum

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 121-0346/01
Zkratka MEPV
Název předmětu česky Mediální plánování a výzkum
Název předmětu anglicky Media planning and research
Kreditů 3
Garantující katedra Katedra ekonomické žurnalistiky
Garant předmětu Mgr. Daniel Köppl

Osnova předmětu

1.Seznámení s jedním ze základních nástrojů současné marketingové komunikace a nezbytnou součástí stávajícího mediálního prostředí.
2. Vývoj mediálního výzkumu a plánování od roku 1837 (kdy je tento obor poprvé definován), přes jeho expanzivní vývoj v období 50. až 60. let minulého století až po současné trendy.
3. Přínos jednotlivých výzkumných projektů a jejich metodologie pro rozvoj mediálního plánování.
4. Moderní techniky a technologie výzkumu konzumace médií (peoplemetry, oční kamery apod.) a využití jejich výstupů pro správné zacílení komunikačního poselství k relevantním cílovým skupinám.

Povinná literatura

STEEL, Jon. Reklama, průzkum, příprava a plánování. Brno: Computer Press, 2003.
BARON, R., SISSORS, J. Advertising Media Planning. NY: McGrawHill, 2010.

Doporučená literatura

KELLEY, L. D., JUGENHEIMER, D. W. Advertising Media Planning, M.E.Sharpe, 2008.
GIDDENS, Anthony. Sociologie. Praha: Argo, 1999.
McQUAIL, Denis. Úvod do masové komunikace: Praha: Portál, 1999.
BERGER, A. A. Media Research Techniques. California: Sage Publications, 2006.
České časopisy: Marketing&Media, Strategie, Trend Marketing
Zahraniční časopisy: AdMap, AdAge, MediaWeek, Campaign

Internetové servery:
www.warc.com; www.uvdt.cz; www.ato.cz; www.apsv.cz; www.mra-net.org; www.nielsenmedia.com;