Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2016/2017

Řízení médií

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 121-0347/02
Zkratka ŘÍM
Název předmětu česky Řízení médií
Název předmětu anglicky Media management
Kreditů 3
Garantující katedra Katedra ekonomické žurnalistiky
Garant předmětu Ing. Jana Gibarti, Ph.D.

Osnova předmětu

Řešení editoriální politiky: vztah šéfredaktor - editoři - vedoucí rubrik - redaktoři.
2. Rozhodovací procesy při výběru a zpracování témat.
3. Regionální redakce - jejich pozice v rámci celostátního média.
4. Kariérní růst v rámci jednotlivých profesí i v celém systému.
5. Personalistika - řízení jednotlivých útvarů, předpoklady pro správný výběr podřízených.
6. Řešení konkrétních situací - např. krizové (přírodní katastrofy, hromadná neštěstí) nebo zpracování zásadních událostí jako jsou např. volby: struktura vysílání, rozhodování o prioritách, sestavení týmu, rozdělení pravomocí

Povinná literatura

PLAMÍNEK, J. Vedení lidí, týmů a firem. Praha, Grada Publishing, 2008.
DAIGELER, I. Vedení lidí v kostce. Praha, Grada Publishing, 2008.

Doporučená literatura

DĚDINA, J. – ODCHÁZEL, J. Management a moderní organizování firmy. Praha, Grada Publishing, 2007.
WIRTZ, B. W. Media and Internet Management. Berlin: Springer Gabler, 2011.