Skip to main content
Skip header

Media management

Summary

Cílem předmětu je objasnit organizační strukturu médií a vztahy mezi jednotlivými útvary a profesemi, a to jak uvnitř redakce, tak i v celém médiu. Popsána bude provázanost jednotlivých složek - realizace, technické profese a samotných redakcí jednotlivých typů médií (tisk, rozhlas, televize, internet).
Témata: Rozhodovací procesy při výběru a zpracování témat. Regionální redakce - jejich pozice v rámci celostátního média. Personalistika - řízení jednotlivých útvarů, předpoklady pro správný výběr podřízených. Řešení konkrétních situací - např. krizové (přírodní katastrofy, hromadná neštěstí) nebo zpracování zásadních událostí jako jsou např. volby: struktura vysílání, rozhodování o prioritách, sestavení týmu, rozdělení pravomocí. Finanční řízení.

Literature

ARIS, A., BUGNIN, J. Managing media companies. Chichester: John Wiley, 2005.

Advised literature

ALBARRAN, A., B. Handbook of Media Management and Economics. New Jersey: Mahwah, 2006.


Language of instruction čeština, čeština
Code 121-0347
Abbreviation ŘÍM
Course title Media management
Coordinating department Department of Economics Journalism
Course coordinator Ing. Jana Gibarti, Ph.D.