Osnova předmětu
1. Význam logistiky pro marketing.
- pojetí marketingu a logistiky
- vztahy logistiky a marketingu
- vymezení obsahu marketingové logistiky a její řízení
- význam aplikací logistických metod v marketingu
- marketingová logistika jako rozhraní mezi trhem a podnikem
2. Logistické systémy v jednotlivých oblastech nákupu, distribuce, retailingu a dopravy.
- nákupní logistika u výrobních a obchodních organizací
- distribuční logistika u výrobních a velkoobchodních organizací
- logistické systémy retailingových organizací a v maloobchodním podnikání
- dopravní logistické systémy
3. Metody předvídání potřeb logistických výkonů v marketingu.
- prognostické metody v logistice
- význam prognózování v logistice
- základní pojmy z prognostiky
- metody a druhy prognóz
- metody benchmarkingu a mezipodnikových srovnávání
- aplikace statistických metod v logistice a marketingu
4. Metody řízení a plánování logistických funkcí v oblasti nákupu, distribuce, retailingu a dopravy.
- metody kapacitního a lhůtového plánování
- tlačné a tažné systémy (PUSH a PULL systémy)
- systémy řízení a plánování MRP I (Material Requirement Planning) a MRP II (Manufacturing Resources Planning)
- systémy DRP I (Distribution Requirement Planning ) a DRP II (Distribution Resources Planning)
- Just-in-time, Quick-Response, Direct Product Profitability a další systémy
5. Marketingově orientovaný logistický informační systém.
- struktura a funkce LIS (Logistics Information System)
- význam informací v logistických systémech
- vytváření informačních logistických systémů
- přenos informací v logistických systémech
- úloha a funkce informačních toků v logistických systémech
- telematika v logistických systémech
- možnosti využití expertních systémů v logistice
6. Kvantitativní a heuristické metody v marketingové logistice.
- aplikace optimalizačních úloh v marketingové logistice (matematické programování, Lagrangeovy multiplikátory
a d.)
- aplikace SWOT analýzy, BOX analýzy a dalších klasifikačních metod
7. Projektování integrovaných logistických systémů v marketingově řízených organizacích.
- změny v pojetí logistiky vyvolané změnami ekonomického prostředí
- vnitřní a vnější integrace logistického systému
- integrované logistické řetězce
- východiska projektování logistického managementu
- projektování logistických systémů
- problémy spojené s dlouhodobým řízením a plánováním vývoje logistických systémů
- cíle, metody a strategie projektování logistických systémů
- metody navrhování a realizace integrovaných logistických systémů (studie proveditelnosti, atd.)
1. Význam logistiky pro marketing.
- pojetí marketingu a logistiky
- vztahy logistiky a marketingu
- vymezení obsahu marketingové logistiky a její řízení
- význam aplikací logistických metod v marketingu
- marketingová logistika jako rozhraní mezi trhem a podnikem
2. Logistické systémy v jednotlivých oblastech nákupu, distribuce, retailingu a dopravy.
- nákupní logistika u výrobních a obchodních organizací
- distribuční logistika u výrobních a velkoobchodních organizací
- logistické systémy retailingových organizací a v maloobchodním podnikání
- dopravní logistické systémy
3. Metody předvídání potřeb logistických výkonů v marketingu.
- prognostické metody v logistice
- význam prognózování v logistice
- základní pojmy z prognostiky
- metody a druhy prognóz
- metody benchmarkingu a mezipodnikových srovnávání
- aplikace statistických metod v logistice a marketingu
4. Metody řízení a plánování logistických funkcí v oblasti nákupu, distribuce, retailingu a dopravy.
- metody kapacitního a lhůtového plánování
- tlačné a tažné systémy (PUSH a PULL systémy)
- systémy řízení a plánování MRP I (Material Requirement Planning) a MRP II (Manufacturing Resources Planning)
- systémy DRP I (Distribution Requirement Planning ) a DRP II (Distribution Resources Planning)
- Just-in-time, Quick-Response, Direct Product Profitability a další systémy
5. Marketingově orientovaný logistický informační systém.
- struktura a funkce LIS (Logistics Information System)
- význam informací v logistických systémech
- vytváření informačních logistických systémů
- přenos informací v logistických systémech
- úloha a funkce informačních toků v logistických systémech
- telematika v logistických systémech
- možnosti využití expertních systémů v logistice
6. Kvantitativní a heuristické metody v marketingové logistice.
- aplikace optimalizačních úloh v marketingové logistice (matematické programování, Lagrangeovy multiplikátory
a d.)
- aplikace SWOT analýzy, BOX analýzy a dalších klasifikačních metod
7. Projektování integrovaných logistických systémů v marketingově řízených organizacích.
- změny v pojetí logistiky vyvolané změnami ekonomického prostředí
- vnitřní a vnější integrace logistického systému
- integrované logistické řetězce
- východiska projektování logistického managementu
- projektování logistických systémů
- problémy spojené s dlouhodobým řízením a plánováním vývoje logistických systémů
- cíle, metody a strategie projektování logistických systémů
- metody navrhování a realizace integrovaných logistických systémů (studie proveditelnosti, atd.)