Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2015/2016

Aplikace logistických metod v marketingu

Typ studia navazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 151-0313/01
Zkratka ALMM
Název předmětu česky Aplikace logistických metod v marketingu
Název předmětu anglicky Logistics Methods Applications in Marketing
Kreditů 3
Garantující katedra Katedra matematických metod v ekonomice
Garant předmětu Ing. Mgr. Petr Kozel, Ph.D.

Osnova předmětu

Osnova předmětu
1. Význam logistiky pro marketing.
- pojetí marketingu a logistiky
- vztahy logistiky a marketingu
- vymezení obsahu marketingové logistiky a její řízení
- význam aplikací logistických metod v marketingu
- marketingová logistika jako rozhraní mezi trhem a podnikem

2. Logistické systémy v jednotlivých oblastech nákupu, distribuce, retailingu a dopravy.
- nákupní logistika u výrobních a obchodních organizací
- distribuční logistika u výrobních a velkoobchodních organizací
- logistické systémy retailingových organizací a v maloobchodním podnikání
- dopravní logistické systémy

3. Metody předvídání potřeb logistických výkonů v marketingu.
- prognostické metody v logistice
- význam prognózování v logistice
- základní pojmy z prognostiky
- metody a druhy prognóz
- metody benchmarkingu a mezipodnikových srovnávání
- aplikace statistických metod v logistice a marketingu

4. Metody řízení a plánování logistických funkcí v oblasti nákupu, distribuce, retailingu a dopravy.
- metody kapacitního a lhůtového plánování
- tlačné a tažné systémy (PUSH a PULL systémy)
- systémy řízení a plánování MRP I (Material Requirement Planning) a MRP II (Manufacturing Resources Planning)
- systémy DRP I (Distribution Requirement Planning ) a DRP II (Distribution Resources Planning)
- Just-in-time, Quick-Response, Direct Product Profitability a další systémy

5. Marketingově orientovaný logistický informační systém.
- struktura a funkce LIS (Logistics Information System)
- význam informací v logistických systémech
- vytváření informačních logistických systémů
- přenos informací v logistických systémech
- úloha a funkce informačních toků v logistických systémech
- telematika v logistických systémech
- možnosti využití expertních systémů v logistice

6. Kvantitativní a heuristické metody v marketingové logistice.
- aplikace optimalizačních úloh v marketingové logistice (matematické programování, Lagrangeovy multiplikátory
a d.)
- aplikace SWOT analýzy, BOX analýzy a dalších klasifikačních metod

7. Projektování integrovaných logistických systémů v marketingově řízených organizacích.
- změny v pojetí logistiky vyvolané změnami ekonomického prostředí
- vnitřní a vnější integrace logistického systému
- integrované logistické řetězce
- východiska projektování logistického managementu
- projektování logistických systémů
- problémy spojené s dlouhodobým řízením a plánováním vývoje logistických systémů
- cíle, metody a strategie projektování logistických systémů
- metody navrhování a realizace integrovaných logistických systémů (studie proveditelnosti, atd.)

E-learning

On-line kurz v prostředí MOODLe.

Povinná literatura

[1]BAZALA, J. a kol.: Logistika v praxi, Verlag Dashöfer, Praha 2003. ISBN 80-86229-71-8
[2]CHRISTOPHER, M. Logistika v marketingu. 1st ed. Praha, Management Press, 2000. ISBN 80-7261-007-4.
[3]SIXTA, J.; ŽIŽKA, M. Logistika – používané metody. 1. vydání Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2563-2

Doporučená literatura

[4]GROS, I. Kvantitativní metody v manažerském rozhodování. 1st ed. Praha, Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0421-8.
[5]LAMBERT, D. M., STOCK, J. R., ELLRAM, L. M.: Logistika. Computer Press, Praha 2000. ISBN 80-7226-221-1.
[6]MACUROVÁ,P., KLABUSAYOVÁ, N. Praktikum z logistického managementu. Ostrava: VŠB-TU, 2002. ISBN 80-248-0104-3.
[7]PERNICA, P.: Logistika (Supply Chain Management) pro 21. Století, Radix, Praha 2004. ISBN 80-86031-59-4.