Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku
Ukončeno v akademickém roce 2009/2010

Statistické metody v marketingu

Typ studia magisterskébakalářskénavazující magisterské
Jazyk výuky čeština
Kód 151-0329/01
Zkratka SMM
Název předmětu česky Statistické metody v marketingu
Název předmětu anglicky Statistical Methods in Marketing
Kreditů 3
Garantující katedra Katedra matematických metod v ekonomice
Garant předmětu doc. Ing. Václav Friedrich, Ph.D.

Osnova předmětu

Předmět Statistické metody v marketingu (151329) je navržen pro prezenční formu studia s elektronickou podporou (tzv. blended learning). Organizovaná výuka je koncentrována do přednášek, které se konají každý týden, a cvičení, která probíhají 1 x za 14 dní.

Výuka je organizována do 12 tématických celků (kapitol). Každá kapitola odpovídá jedné přednášce. Cvičení jsou věnována obvykle 2 souvisejícím přednáškám.

Přednášky:

P1. Metody marketingového výzkumu
P2. Metody sběru dat, návrh dotazníku
P3. Explorace primárních dat
P4. Kontingenční tabulky, dvojné třídění
P5. Srovnávací testy
P6. Analýza závislostí v tabulkách
P7. Korelační a regresní analýza
P8. Analýza rozptylu ANOVA
P9. Vícerozměrná korelace a regrese
P10. Klasifikační metody
P11. Hlavní komponenty a faktorová analýza
P12. Prezentace výsledků výzkumu

Cvičení:

C1. Příprava dat v prostředí SPSS
C2. Explorační analýza v SPSS
C3. Testování hypotéz v SPSS
C4. Analýza závislostí
C5. Korelační a regresní analýza
C6. Vícerozměrné statistické metody

E-learning

Elearningový kurz předmětu je umístěn na CMS Moodle: http://moodle.vsb.cz/vyuka.

Povinná literatura

RABUŠIC, L. a kol. (2019). Statistická analýza sociálněvědních dat (prostřednictvím SPSS). 2. přepracované vydání. Brno: Masarykova Univerzita. ISBN 978-80-210-9247-1.
FRIEDRICH, V. (2017). Statistické metody v marketingu. LMS - Elektronický výukový systém [online]. Ostrava: VŠB – Technická univerzita. Dostupné z: LMS Moodle
DEMČÁK, M. (2017). Jak správně vytvořit dotazník. Vyplňto.cz [online]. Praha: Marek Demčák. Dostupné z: http://ww.vyplnto.cz/tipy/jak-spravne-sestavit-dotaznik

POŽADOVANÝ SOFTWARE:

IBM SPSS Statistics - studenti EkF VŠB-TU Ostrava si mohou aktuální verzi programu stáhnout na adrese:

http://spss.ekf.vsb.cz

K domácímu užívání programu IBM SPSS Statistics je třeba instalace VPN klienta pro dálkové připojení do školní sítě TUONET.

Doporučená literatura

• BAČUVČÍK, R. (2010). Jak na marketingové průzkumy. Radim Bačuvčík - informace pro studenty [online]. Zlín: Univerzita Tomáše Bati. Dostupné z: http://www.bacuvcik.com/news/jak-na-marketingove-pruzkumy
• FRIEDRICH, V. (2006). Statistika pro ekonomy [online]. 2. vydání. Ostrava: VŠB – Technická univerzita. Dostupné z: LMS Moodle
• GAVORA, P. a kol. (2010). Elektronická učebnica pedagogického výskumu [online]. Bratislava: Univerzita Komenského. ISBN 978–80–22329514. Dostupné z: http://www.e-metodologia.fedu.uniba.sk
• KOZEL, R., L. MYNÁŘOVÁ A H. SVOBODOVÁ. (2011). Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-24735276
• ŘEZANKOVÁ, H. (2011). Analýza dat z dotazníkových šetření. 3. doplněné vydání. Praha, Professional Publishing. ISBN 978-80-86946498
• WAGNER, W. E. (2011). Using IBM SPSS Statistics for Social Statistics and Research Methods. 3rd Edition. California: Pine Forge Press. ISBN 978-1-412991421
LITSCHMANNOVÁ, M. (2009). Máme dotazníky. A co dál? In: ŠKOMAM 2009 [online]. Ostrava: VŠB – Technická univerzita. Dostupné z: http:// homel.vsb.cz/~lit40/SKOMAM_09.PDF
ŘEHÁK, J. a O. BROM. (2015). SPSS – Praktická analýz dat. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-25146095


Literatura označená „Dostupné z: LMS Moodle“ je dostupná formou odkazu z eLearningového kurzu předmětu v LMS Moodle (http://lms.vsb.cz).